Skadeglad? Jag?

Detta blogginlägg skulle publicerats för några dagar sedan men fungerade då inte. Måste bara lägga in det :)




Hade handlat lite traditionell frukost/kvällsmat.

Mannagryn, äppelmos, ägg och knäckebröd.

Adventsstjärnan var tänd och det rådde mysstämning i köket. Både jag och Dennis var hungriga och båda såg fram emot en mysig kvällsmat. Det hela började med att Dennis diskade och råkade skvätta vatten över halva sig. Skratt!
Min gröt sabbades för att jag trodde att det berodde på att jag hade laktosfri mjölk när det visade sig att jag hade läst fel om hur man tillagade den. Fram med ny mjölk och nya gryn och in i micron. Ni vet väl att mjölk kokar så fort man vänder ryggen till? Jo, det är faktiskt så. Tjoff sa det så var det gröt i hela micron. Lite kvar i tallriken. Nåja, god blev den i af.
Äggen var i kastrullen och allt såg fint ut. "Nu måste äggen vara färdiga" - Jag
"Är du verkligen säker?" - Dennis
Mitt första ägg var gott. Lite halvsvårt att skala bara. Dennis första gick också bra. Men när det kom till det andra ägget och han skulle lattja lite med det när han hade det i äggskäraren flög det ner på golvet.
Tror ni att jag skrattade eller? HAHAHA.
Men det gjorde inte Dennis. Han började bli mer och mer irriterad medan jag skrattade hysteriskt.
Tur att vi kokade ett extra ägg.
Dennis gav det sista ägget en chans och skalade det över slasken. det såg ut att gå bra, men när han slutligen skulle spola lite vatten så att skalet skulle lossna trillade vitan isär och kvar i handen hade han endast en hel rund äggula! OJ vad kul det såg ut och OJ vad jag skrattade!
Det gjorde inte Dennis. Han tog äggulan han hade i handen, kastade med all kraft ner i slasken, sedan smörgåsen som han hade förberett. Den knycklade han i näven för att sedan kasta den i soptunnan och sedan in på toaletten för att tjura i sisådär två minuter. Sedan lämnade han mig ensam i köket, skrattandes, med min kladdiga gröt för att lägga sig i soffan. Där ligger han än....och slumrar så sött.

Vad drar vi för slutsats av detta?

1. Jag har hejdlös skadeglädje
2. Nästa gång fixar Dennis äggen
3. Det är ingen idé att försöka göra det mysigt. Är Dennis och Emelie i närheten blir det pannkaka av det ändå :)

Nu ska jag släpa med mig tjurpellen in i sovrummet. Där ska han få sig en omgång....kramar alltså. För att han är så söt när han är sur. Det gör inte saken bättre.

PUSS/ Em

Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback