Mmm. Anettes köttfärsbiffar är inte att leka med.

Igår, mina kära vänner, var jag i kyrkan! Det ni :) Det var faktiskt inte igår jag var det. Brummade iväg i Dennis 240 till Mullsjö där min älskade syster Annie skulle ha konsert tillsammans med ett antal andra ungdomar. Behöver jag säga att jag var tidsoptimist, som alltid? Kom sist in av alla och satte mig pinsamt ner brevid resten av familjen som var där minus Pauline. Konserten var GALET bra och vad glad man blev! Ni anar inte. Det är en kick!

Förresten så är det kusligt att åka på mullsjövägen när det är mörkt och när det varnas för älgar överallt. uuugh.

Väl tillbaka till storstaden bestämde jag och Linda oss för att ta en öl eller två efter att hon slutade sitt pass på John Bauer-hotell. Klockan hann o bli relativt mycket innan vi kom in till stan. Sisådär kvart i 12? Vi var tvungna att ta ut pengar. Hade ALLA andra också tänkt på detta just vid den tidpunkten kan man undra... Samhället har moderniserats och ingen har kontanter på sig till vardags längre.
Klockan blev 00 och vi bestämde oss för att gå till Centrum. Hade alla andra också tänkt det?
Fick köa i minst 20 minuter. Det var trångt i kön och folk buffade på varandra utan att det var med flit. När vi var nästan framme (tog ju visserligen lång tid fr.o.m då också men) kläcker en utländsk tjej snett bakom mig, och bakom Linda, "uuugh, jag måste spyy". AAAAH blev min reaktion och jag drog mig åt sidan. SHIT, en kedja. Jag kommer inte ut....Jaja, bara att hoppas att hennes illamående går tillbaka. Hjärtklappning. Lalalala. Vaktjävel SKYNDA! Hon börjar se lugnare ut och jag blir därmed lugn jag också. Tills vi står allra längst fram vid kedjan, hos vakten, och bara väntar på att han ska släppa in oss. Då tar sig tjejen för munnen och börjar ulka och böjer sig framåt. "FAN" tänker jag. Jag ville ju inte efter 20 minuters kö gå ur kön för att en jävla tjej ska må illa o spy i kön. Det är ju faktiskt hennes ansvar och respekt för oss andra att gå ur kön för att uträtta sitt behov. Hon fortsätter att ulka och hålla sig för munnen men inget kommer. Linda står precis framför henne. Det är trångt och skulle hon spy, skulle det komma rätt på Linda, OCH mig. Jag skulle inte palla det. Inte jag med min spyfobi. I ren panik säger jag åt vakten högt och bestämt: "Kan du släppa in oss, hon där bak SPYR och vi vill inte stå här. Snälla..." Då reagerar han och släpper in oss fort som bare den. Ohh. Jag kan äntligen pusta ut och gå in o köpa min efterlängtade öl...
Vi sätter oss ner, jag och Linda. Efter bara någon minut kommer en kille i 23-årsåldern (trodde jag ja) och satte sig brevid mig. Efter lite prat kläcker han ur sig att han är 31. Vet inte hur vi kom in på ålder och så men jag blev totalt chockad och märkte att Linda inte hade hört vårt samtal. Jag tänkte fråga henne hur gammal hon trodde att killen var. Och nu kommer kvällens bästa..."19?" Hon trodde killen var 19 år! Jag trodde jag skulle sätta ölen i halsen. HAHAHAHAHAHAHAHA!
Det blev lite öldrickandes, lite samtal, träffade Emelie, dansade, gick hem, sov. Natti och tack för en jätterolig kväll!


Idag då...Klockan ringde 10:00. Jag låg jätteskönt nedborrad mellan bäddmadrasserna under Dennis täcke, som vanligt. Haha. Vad gör jag när jag sover egentligen? Tänk om man kunde styra det?
Dennis skulle köra cross tillsammans med sin far och hans arbetskamrat så vi slängde i oss lite frukost och sedan begav han sig. Jag var en aning slö och fastnade framför datorn i några timmar, märkte jag när jag började bli snurrig och hade glömt ta på mig mina glasögon som jag SKA ha när jag läser och sitter framför datorn.
Jag gjorde EN viktig grej. Städade ur kattlådan. Haha. Duktig gris, Emelie.
Sötnöt ringde och sa att vi var bjudna till hans föräldrar på middag. mumsfillibaba!
Hon hade gjort kålpudding. Jag gillar inte kålpudding. Det luktar illa och smakar konstigt. Tur att hon hade gjort världens godaste underbaraste köttfärsbiffar till mig och Dennis! Dom är inte att leka med, de biffarna. MMMmmm!

Nu ikväll har vi färgat håret på varandra, jag och Dennis. I samma färg! Mörkbrunt. Dennis var helt nojig och trodde han skulle bli svarthårig. Han frågade redan efter 2 minuter: "Ska vi inte skölja ur det nu?". Sen kom den frågan ett antal gånger under den halvtimmen som färgen skulle sitta i...Resultatet blev kanonbra! Syns inte så mycket på honom eftersom han är brunhårig i vanliga fall. Men lite mörkare blev det allt!

Kan sammanfatta det kort. Mysig helg!

/Emelie

Kommentarer
Postat av: annie

"Igår, mina kära vänner, var jag i kyrkan! Det ni :) Det var faktiskt inte igår jag var det."

hahaha, försökte du vara lite vitsig där kanske? låter bra att vi var bra ju, tyckte det var skitkul o stå där framme iallafall :D

2007-10-22 @ 15:56:20
URL: http://aeni.blogg.se
Postat av: Anonym

Nu har jag lagt till dig i min kontaktlista i alla fall!!! ;0) Det va din dator det va fel på. Hörs sen!!!!!!

2007-10-26 @ 10:35:21
URL: http://jenniemeier.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback