Att jag hade såna tankegångar fick jag bittert ångra nu ikväll.

Jisses vilken intensiv dag!

Efter att jag hade spelat in mitt videoinlägg tog jag på mig mina snygga, svarta, tighta träningsbyxor, linne+tröja+tröja och min rosa, underbara löparjacka som matchar mina skor som är rosa/vita.
Tog på mig 1-kilosvikterna också. En på varje handled. Sen var det bara att ge sig ut i ovädret. Visste i och för dig inte att det var kass väder ute. Det märkte jag! Motvind var det också...
Efter några hundra meter joggade en rödhårig tjej förbi mig. "Nu sjutton!" tänkte jag och började också jogga. Jag orkade väl sisådär 300 meter, sen var jag tvungen att gå. Gick några hundra meter och så fortsatte jag hela vägen runt. Den rödhåriga tjejen framför mig tränade nog på samma sätt som jag för vi hade samma avstånd hela vägen runt!
Kul att ha nån att "tävla mot", eller så. Ni fattar hur jag menar. Man tänker: "Oh shit. Nu är hon alldeles för långt fram. Nu gäller det att öka tempot!" Att jag hade såna tankegångar fick jag bittert ångra nu ikväll. Jag tog ut mig. Oja.

När jag kom hem satt Dennis framför datorn. Jag kollade vad som fanns i kylen att laga för mat tills dagen efter. Det fick bli hemmagjort potatismos och fiskpinnar. Lyxigt va?
Dennis gjorde potatisposet och jag stekte fiskpinnarna. Som jag skrev igår så gör vi oftast sysslorna tillsammans. Känns mest rättvist så + att det blir så mycket roligare.

Nu har vi äntligen tvättat klart all tvätt också. Det samlas alltid på sig!

I morgon jobbar jag 15-20:15. Har planerat att cykla till jobbet men får väl se om jag har träningsvärk i morgon eller inte. Haha. Otränad som sjutton är jag!

Nu ska jag läsa runt i andras bloggar.
Uppdaterar i morgon innan jobbet.

KRAM

Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback