Den känslan, folket, den känslan.

Morrn allesammans! Sovit gott?

Jag vaknade kl 8 första gången. INTE självmant bör tilläggas. Man är nämligen illa tvungen när man ska ringa vårdcentralen. Fick tid 10:45. Skönt. Då kunde jag sova en stund till!
Vaknade 9:30, ringde Malin det första jag gjorde. Ska ju träffa henne sen tillsammans med Annika och Bettan! Ska bli så himla roligt att ses igen! Man ses ju inte så ofta längre i och med att jag flyttade ifrån Skövde.

Jag promenerade till vårdcentralen. Skönt. Fast när jag kom fram insåg jag att jag kanske inte skulle haft riktigt så högt tempo med tanke på min förkylning. Jag var totalt slut och mådde illa.

Inte var jag ensam om att vara sjuk heller. HELA väntrummet var proppfullt av snörvliga människor som väntade på sin tur. Tillslut, en halvtimme senare fick jag följa med en vänlig sköterska.
Den känslan, folket, den känslan. Det var helt underbart att få massa 37-gradigt vatten insprutat med väldig fart in i örat. Och jag är inte ironisk. Jag tyckte seriöst att det var hur skönt som helst.
Ska inte berätta fortsättningen. För då mår ni illa. Det gjorde jag en kort sekund...

Nu gott folk, nu väntar jag bara på att locken från öronen ska släppa. Slog lock igår pga att jag är så täppt.
Men nu är jag helt ren!
Skönt!

Ska kika runt på lite fler annorlunda, superfina drömhus nu. Håll utkik! Allt fint delar jag såklart med mig av här...

Puss på skinkan.


Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback