Kan inte de där gubbarna bli vänner med varandra?

Gäsp!

Vaknade till av att det vibrerade brevid sängen. "Vad nu?" tänkte jag...Efter några sekunder slog det mig att det var mobilen som lät. Haha. Man har IQ noll gummiboll på morgonen.
Det var Ur&Penn. Elli ville ha in mig en timme tidigare till jobbet. Och vet ni varför? För att vi ska få in nyheter idag!! Wiiiiie!
Vi pratade en liten stund och när vi skulle lägga på sa hon: "Vi ses sen då hjärtat! Hejdå!"
En chef som kallar en för hjärtat. Kan man ha en bättre sådan? Blev jätteglad.

Har magknip. Känner mig orolig för något och innerst inne vet jag VAD. Mitt pucko! Det är som att min hjärna är som två små gubbar som tjaffsar med varandra. Den ena säger: "Det är luuuugnt. Ingen faaaara. Du kommer inte bli sjuk. Det är bara hennes graviditet som spökaaaar. Det var inte kräksjuka hon hadeee. Lugn och fiiin".
Medan den andre jäveln säger: "Mohahaha. Du kommer spy. Det var kräksjuka hon hade. Mohahaha. Bli rädd och få panik nu då! Mohahaha!"
Kan inte de där gubbarna bli vänner med varandra?

Det var blivit så mycket bättre med min kräkfobi. Men det är långt ifrån bra som ni märker. Det skumma är att jag inte var det minsta orolig eller hade ångest igår när jag kom till jobbet och Ellinor berättade att hon hade kräkts på jobbet. Då bara skakade jag av mig det och tänkte inte mer på det. Då var det den kloka gubben i mitt huvud som tänkte att det bara var graviditetsillamående, precis som Ellinor sa.
Igår kväll tänkte jag inte heller på det. Visst. Jag kanske tänkte på det men inte så det blev ångestladdat. Då var det bara den ena, kloka gubben i mitt huvud som var vaken. Och i morse, när jag hade ätit upp min frukost och fick magknip så vaknade den elaka djävulen till gubbe till och fick mig att tänka "magsjuketankar" igen fast jag VET att det var yoghurten som gjorde mig illamående. Eftersom jag är känslig för mjölkprodukter.

Varför är man så dum? Varför tänker man som man gör? Känner ni igen er?

Nu ska jag i af hoppa in i duschen och försöka mig på att komma på andra tankar.

//Emelie

Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback