Så hade jag kunnat döda för det!

Min dröm när det gäller boende, är att hitta ett gammalt hus. Gärna från början av 1900-talet (då är husen som charmigast enligt mig) och totalrenovera det invändigt. Blanda gammal och ny stil. Hade detta hus legat närmare Jönköping och om det hade varit tillsalu om ett par år så hade jag kunnat döda för det!



1. Baksidan. Ser ni själva verandan där dörren är? Jag älskar den gamla stilen! Romantiskt.
2. Framsidan. Enligt mig är baksidan mycket finare än framsidan på detta hus. Men altanen är underbar. Kanske är vinkeln som är taskig på denna bild? Ser ni balkongen där uppe? Åh! Där skulle jag vilja sitta soliga sommarkvällar...
3. Fönstrena på baksidan. Finner inga ord. Åh! Så fint med en kristallkrona där också. Och dubbeldörrar. Åh.
4. Köket. Inte riktigt min stil på själva köksbänkarna. Hade velat ha nåt som sticker ut lite mer. Kanske rött? Och annat golv. Det gillade jag inte. Annars är själva placeringen av köksbänkar och spis härlig. Gillar blandningen av nytt och gammalt här. Jämför de gamla, fina, dubbeldörrarna med köksfläkten? Haha.
5. Matsalen. En annan fetish än fönster, dörrar och vrår är gamla golv! Jag fullkomligt älskar golven i detta hus. Trägolv med springor mellan. Mys.
6. Toalett. Titta vad underbart. Det behöver inte vara helkaklat för att det ska bli snyggt. En vit träpanel på väggarna ger en äldre stil. Däremot gillar jag inte handfatsmöbeln. Träslaget är inte riktigt i min smak. Tänk ett badkar med silverfärgade tassar på i det badrummet!
7. Vardagsrum. Och här kommer då de omtalade fönstrerna. Tillsammans med golvet och kaminen blir det perfekt.
8. Vardagsrum.  Kolla golvet.


Vill någon transportera huset lite närmare Jönköping och skänka det till oss?

Vad tyckte ni?


Kommentarer
Postat av: Ellen

Åh, då förstår jag. Tack för att du svarade och berättade. Det är kul att läsa om ditt liv och nu förstår jag ännu lite mer.
Ha en fin söndagkväll.
Kramar

2008-02-10 @ 17:49:53
URL: http://ellenossowicki.blogg.se/
Postat av: jennie

så himla myyysigt. jag vill ha det med, haha.

2008-02-10 @ 19:27:58
URL: http://jenniemeier.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback