Han kollade på mig som att jag vore...från Skövde.

Vilken mysig dag det har varit!

Gjorde mig iordning på en kvart typ, sedan gick jag ner och mötte Linda på stan. Vi hade bara tänkt strosa runt och kolla lite i affärer. Såklart blev det lite grejer med hem. Fyndade först en kuvertväska på Cubus. Sedan hittade jag ett kanon-fint midjeskärp med en stor fjäril i mitten. Tyvärr märkte jag senare att några stenar hade lossnat på det så jag ska åka och byta det i morgon! Örhängen formade som hjärtan blev också ett inköp och dessa två hittade jag på GinaTricot. Sedan åkte vi till A6 och där hittade jag världens finaste kjol inne på MQ! Svart/vit-prickig midjekjol. Lite "pluffig" med en stor rosett längst upp. Har kollat på den tidigare men har inte riktigt haft råd då. Nu kostade den endast 99 kronor!! Köpte också en mössa i en knepig gul/grön färg som jag ÄLSKAR! Lite större så man inte ser ut som ett vandrande ollon...skämt åsido.



Vi tog en paus i shoppingen och köpte kaffe och the från kahls och varsin rund tryffel. Mums!

Linda var ändå drottningen av shopping, som alltid. Lite shopoholic är hon allt! Men har man pengar så har man....Själv gillar jag när man kan få så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt.

Sedan åkte vi hem. Linda hoppade av vid juneporten för hon skulle byta buss som gick upp mot dalvik. Jag hade lyxen att kunna fortsätta på samma buss ända hem. Fast jag åkte inte hem, jag åkte till Jenniepenniesötepluttesnutt. Jag slängde av mig skorna och sprang ivrigt in till henne där hon satt vid datorn. Jag visade mina grejer och jag tror minsann att hon blev lite avundsjuk. På ett roligt och positivt sätt. För väskan hade hon tittat på hur länge som helst, att hon ville ha en sån. Och kjolen ville hon också köpa.
Det är lite skrämmande faktiskt hur lika smak vi har i det mesta! Ibland undrar jag hur det är möjligt...

Vi tog på oss och gick ut för att ta en promenix. Men vi kände att vi behövde ett litet avbrott från "gå-runt-munksjön-varianten" och gick istället utmed vätterstranden. Hur mysigt som helst! Sedan gick vi en bra bit och vände och gick samma runda tillbaka. Jönköping är så VACKERT!

Efter en relativt lång "runda" tog jag mina shoppingkassar och promenerade hemåt. Stannade till utanför pizzeria Evergreen och blev så sugen på sånt där bröd de serverar till salladen ni vet? Sånt och kebabsås. MUMS!
Det vet jag att jag beställt nångång i Skövde. Så jag struttade fram glad i vågen och frågade pizzabagaren om de sålde sånt. Han tittade frågande på mig som att jag var helt konstig. "Ja du vet, såna där små bröd som ni bakar i ugnen och som man kan doppa i sås"....Då ger han mig ett pitabröd! "Nej nej nej, såna där små bröd." DÅ fattar han men han kollade på mig som att jag vore...från Skövde!

Hur som helst. Jag fick mitt bröd och kom på att det vore gott med cola till. Man passerar ICA på vägen hem och där hade de "ta tre pepsiflaskor för 30 kr" så det nappade jag på. MOMZISCH!

Jag tog en paus i detta blogginlägg för att Dennis var lite småsur, gick in i sovrummet och sa bara lite tyst "godnatt" och stängde dörren. Inte likt honom så jag följde med in och frågade vad det var med honom.
Vi har lite olika uppfattning om vad ordet "stökigt" innebär. Jag tycker att det är stökigt när det är massa grejer huller om buller och smuts överallt. Men han är uppväxt i ett pedantskött hem och tycker att det är stökigt när det står ett glas framme, eller ligger en tröja på golvet. Det blir en slags "uppväxtkrock".
Men ni som känner mig och har gjort det sedan länge vet att jag blivit så mycket bättre på den biten. Dennis däremot vet inte hur fruktansvärt stökig jag varit och tycker då att jag fortfarande är jättestökig. Men det kan jag faktiskt säga att jag inte är...Bara lite slarvig!

Nu har vi i af löst den biten och båda är nöjda och glada....

Sleep well. Kisses

image50


Kommentarer
Postat av: jennie

jag gillar sista bilden. du ser så nöjd ut! tack för idag på stan. och snart ses vi igen. promeneeeeera! jättesnällt på torsdag gumman. är tacksam över att du ställer upp. puss

2008-01-15 @ 17:50:34
URL: http://jenniemeier.blogg.se
Postat av: jennie

snygg kofta förresten! haha ( vart kan jag ha sett den innan? )

2008-01-15 @ 17:51:29
URL: http://jenniemeier.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback