Hon är så söt, som min mamma ungefär. Fast ändå inte.

Halloj!

Det är alltid så svårt att veta hur man ska börja skriva inlägget så att det låter intressant att läsa vidare.

I morse vaknade jag av att det ringde i telefonen. Kollade på klockan och kom i samma sekund på att "SHIT! JAG HAR FÖRSOVIT MIG!". Klockan var 09:15 och jag och Jennie hade planerat att jag skulle vara hos henne kl 09:00 inför vår dagsutflykt till Götet. Jaja, det var bara att hoppa upp ur sängen och göra det bästa av saken.
I halvt sovande tillstånd gjorde jag mig iordning, tog på mig kläder och sminkade mig samtidigt som jag fick ett sött sms där det stod ungefär:
"Jag tar med mig frukost så tänk inte på det!"
Hon är så söt, som min mamma ungefär. Fast ändå inte.
"Jag tänkte att jag skulle tagit med plåster, men sen kom jag på att....nej sluta nu Jennie!"

Vi möttes upp vid munksjöbron för att sedan vandra vidare till Tommies jobb där räcerbettan stod som jag skulle köra oss till Göteborg i. Jennie satt brevid och fick langa mackor och blåbärssoppa åt mig medan jag fokuserade på att hålla mig på vägen i mitt halvvakna tillstånd. Äsch, så trött var jag nog egentligen inte. Jag hade nog bara inte fattat att jag var vaken.

Efter mycket pratandes, sjungandes, dansandes och ätandes kom vi slutligen fram. Vi skulle ta oss till en billig parkering. Jennie visste ungefär vart den fanns fast inte riktigt hur vi skulle ta oss dit. Vi var ju inte ensamma i trafiken heller och VIPS så missade vi en avfart där vi skulle svängt av till parkeringen och var tvugna att köra runt halva göteborg för att komma dit igen. Hopplöst! Jag kände mig verkligen lantlig när jag satt där, med nosen framme i ratten och velade fram och tillbaka hur jag skulle ta mig fram på vägen. I Skultorp har vi ju inte ens några rödljus!
Vi hittade en parkering. Ett äldre par hade problem med parkeringsautomaten och Jennie, som redan märkt av felet, går fram för att meddela dom att de skulle gå till en automat längre bort. De fick låna mobilen och som tack fick Jennie en hel femkrona! Vi ville minsann visa att dagens ungdom faktiskt inte är så dumma som man kan tro.

Det blev mycket strosandes i affärer, babblandes, tittandes efter rolig inredning och framförallt, gäspandes för min del! Jag hade nog fortfarande inte förstått att jag var i göteborg och inte i min säng.
Jennie hittade ett par kanonsnygga stövlar för (hör och häpna!) 200 kronor. Inte klokt! Hon hittade mycket fint på rean samtidigt som jag hittade ännu mer, men jag hade ett problem. Pengar. Ge mig min lön!
Det blev endast två grejer inhandlandes för min del. Ett sött örngott som älsklingen ska få som liten present. På ena sidan står det: "Lets make love". Och om man vänder på det står det: "Not tonight honey."
Tyckte det var lite sött!
Sen köpte jag en söt liten reflex i form av en krona som jag ska ha när jag promenixar.

Vi besökte en underbar inredningsbutik som hette Chilli. Där fanns så mycket snyggt så ni anar inte! Kommer lite bilder längre ner...

När jag var där nere fick jag ett sms om att mina kläder från H&M fanns att hämta på Linneas tobak. Så vi hade ett mål. Att vara hemma innan kl 19 så jag kunde hämta mina efterlängtade kläder!

Efter en helt underbar dag styrde vi kosan hem mot Jönköping igen. Där låg vi bakom en misstänkt rattfyllerist som körde en Volvo 745 med släp efter. Han vinglade fram och tillbaka på vägen och ändrade hastighet hela tiden. Jennie satt brevid och tuggade på knogen och var helt nojig: "Tänk om....tänk.....tänk om han kör av vägen!!"
Jag ska inte säga något. Jag tyckte det var läskigt också. Speciellt när man kom på enfiliga vägar.






* En glad och nöjd Emelie. Äntligen framme!!
* Ser lite sur ut. Men det var jag inte :)
* Hittade denna kanonfina svarta lampa på Chilli. Vill ha den i vardagsrumsfönstret!
* Salt o peppar-kar från Chilli i form av två hundar. Tuffa!
* Kramande salt o peppar-kar från Chilli. Underbara.
* Vitt soffbord från Chilli. Skulle passa perfekt i vårt vardagsrum!
* Vit lampa från Chilli. Hade jag bott själv hade jag köpt den. Fast den är lite feminim så jag tänkte på Dennis som kanske inte vill ha den hemma.
* NK´s superhäftiga skyltning!!



I alla fall. Dagen har som sagt varit kanon!!

Bloggar mer senare. TJAO!

Kommentarer
Postat av: annie

undrar om det doldes kissimurror med skåror i under kläderna på skyltdockorna... HAHAHAHAHA! :D

2008-01-17 @ 20:41:12
URL: http://aeni.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback