Jae int' bitter.

Jag tänkte bara häva ur mig lite ilska, frustration och irritation över det ena och det andra...

Vänta....

MOOOAAAAARRRRGGRRRRRRAAUUUFF

Färdig! :)

Nej men allvarligt talat nu. Jag förstår inte vitsen över en del personers maktbehov. Bara för att man är chef behöver man väl inte vara som den gamla sortens vresiga, bittra bitches? Hallå! Visa för hillweiss att du jobbar i en liten butik med lite personal och mycket kunder. Var trevlig och snäll! SNÄLLA NÅN!

Som ni läst i mina tidigare inlägg mådde jag piss i förrgår, lite mindre piss igår och bara lite piss idag och tänkte därför (dum som jag kanske var?) stanna hemma idag också så att jag inte råkade smitta någon i onödan, vad det nu var jag åkte på för shit. Nehej då.

"Hhhhej det är Emelie..."
"Heej"
"Jag känner mig fortfarande dålig så jag tänkte att det kanske är bäst att stanna hemma och vila så jag är utvilad och inte smittar någon annan..."
"Då kräver jag ett sjukintyg av dig Emelie!"
"Men......men.....Det kan ni väl inte kräva förrän efter en vecka?"
"Jag kan kräva det fr.o.m. första dagen om jag vill. Vill du behålla ditt jobb här uppe så ska jag ha ett intyg av dig idag!"
"Jaha....Jag får väl komma till jobbet i alla fall då!"
"Ring innan kl 12 om du verkligen inte kan!"
"Okej, hejdå"
"Hejdå..."

WHAT?

Okej, det gick bra att jobba idag. SKÖNT!

Jag gick lite halvstressad igenom A6 för att hinna till jobbet till kl 15 som det var sagt. Klockan utanför jobbet stod på exakt 15:00 och jag tänkte: "PUH" i sisådär en hundradels sekund innan jag fick den vresiga blicken på mig.

"Du är sen!"
"Nehej? Det är jag väl inte?"
"Kolla på klockan vad den visar då!"
"Den klockan där utanför var exakt 15 ju?"
"Du ska vara här ute i butiken och börja arbeta kl 15!"

Du kanske borde veta att klockan på kassan går 2 minuter före. Om det nu gjorde så mycket att jag kom 2 minuter sen!? "Bara för att" liksom....

Alla andra dagar är jag där typ, 10-15 minuter innan jag börjar, men just den här dagen var det skitkul att hacka bara för att jag råkade komma exakt när jag började. Som att det är 10 minuters gångväg till lagret/personalrummet/kontoret? Som att det tar 256 timmar att ta av sig jackan och ställa sig vid disken? Eh, nej. Det ligger vägg i vägg med butiken och det tog mig max 2,5 sekund att ta av mig jackan innan jag stod vid min position.

Kan någon svara mig vad jag gjorde för fel?

Annars älskar jag mitt jobb. Har jag sagt det förr? ;)

Jag längtar tills min andre chef kommer tillbaka. Hon är världens gosigaste. Kramas och frågar hur det är osv. Hon klagar inte på om man kommer exakt i tid i af. *skrattretande*

Iaf. Nog om klagomål! När jag och Johanna stod där som vanligt i kassan och hjälpte lite kunder som ville betala smycken, så kommer det in en man i 30-årsåldern i lång kappa, långt hår och skägg med en stor ryggsäck på ryggen och en vandringspinne i ena handen. Han ställde sig och gapade rakt ut att vi människor var egoistiska, lyx-konsumenter och att det var skit och allt var det var. Johanna trodde att det var svensexa på gång. Jag trodde mest på.........att det var på skoj helt enkelt!
Men då sa en kund att hon hade läst om denne man i tidningen. Att han var nån munk som tydligen brukade gå sådär från affär till affär och att han nu var på besök i Jönköping.
Det var obehagligt. Sånt man inte tror ska hända en helt vanlig fredag!

Innan jobbet idag gick jag och Jennie ut på en promenix. Gissa vart? Runt munksjön såklart! Det var mysigt och jag blir inte alls trött när jag gått 5 km i snabb, rask takt längre. När jag hade nått mitt mål hade jag lätt kunnat gå ett varv till! Skönt att det märks skillnad.
På promenaden fick jag ett sms att mitt paket från Ellos fanns att hämta efter kl 17. Suck! Då skulle jag inte hinna hämta det idag eftersom jag jobbade 15-20:15. Jag chansade och gick in. De börjar känna igen mig på Linneas tobak nu så ofta som jag är där :) De behandlar mig som en stammis!
Mitt paket hade precis kommit in, kl 14! Varför sjutton skriver de efter kl 17 då? Tokfransar!

Kläderna var jättefina allihop. Skorna var för små så de har jag lagt ut på tradera redan. Likaså handdukarna jag fick på köpet som var ruskigt.......fula!

Här kommer lite sammanfattning på dagen i bilder: Se och njut!




Haha. Vilka pose-bilder. Men dom bjuder jag på!

Kommentarer
Postat av: jennie

haha. rumpbilden ( längst ner t vänster ) är het!

2008-01-12 @ 11:39:19
URL: http://jenniemeier.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback