Kalla väktaren för en ängel.

Åhå. Så var den dagen över. Dagen som jag trodde skulle bli hur jobbig som helst. Men icke!

Öppnade i stan i morse. Hann med nöd och näppe ta mig till jobbet och var där exakt en kvart innan butiken skulle öppnas. Halvsprang dit.
Första timmen hade jag EN kund. Ja, jag skojar inte. En enda sketen kund som skulle byta klockarmband på sin klocka. Det gick på 1 minut och sen stod jag där själv, igen. Dansandes, sjungandes och allmänt uttråkad.
När Ann kom kl 12 hade jag väl haft sisådär 3 kunder. Endast en av dom hade köpt en klocka. Bra förtjänst. Haha!

Eftersom jag är så rik idag (se förra inlägget) så fick jag gå upp till A6 där jag skulle jobba direkt efter passet i stan. Kom upp 14:30 och stängde 20:00. Allt flöt på jättebra med stängningen och jag var helt häpen och nöjd över mig själv, tills jag skulle hämta nyckeln som man stänger (nu kommer jag inte på vad det kallas) den där plåtgrejen med. Det där som man kan hissa upp o ner utanför butiken ni vet? I alla fall. DÅ slog det mig att nyckeln låg i den andra väskan. Smarthead-Emelie. Ringde Martina som är en av mina chefer och frågade om det möjligtvis fanns nån extranyckel. Men icke! GRRRRR, alltid ska det hända nåt! Ringde Dennis som så snällt skulle hämta upp mig utanför A6 20:15. Klockan var då 20:20 och jag trodde att han redan stod där ute. Men han skulle precis åka från gymmet. Perfekt, tänkte jag, då kan ju han åka hem och hämta min väska med nyckeln i. Fem minuter senare kommer väktaren förbi som jag i panik hade ringt några minuter tidigare. Då har han såklart en nyckel med sig!!
Fram och  tillbaka, stress, ringa Martina, kalla väktaren för en ängel, ringa Dennis som precis hade kommit hem SÅKLART. Så fick han komma o hämta mig och åka den sträckan IGEN. Stackars älskling. Han var uppe en gång tidigare för att lämna lite pengar så jag kunde köpa något att äta.
Ja, den här dagen har verkligen varit strulig. Fast ändå bra på något sätt. Tänk bara hur mycket pengar det  blir! MUMS!
Som att inte det vore nog. När jag hade fjäskat för väktaren fram och tillbaka och kallat  honom för ängel osv, så kläcker han: "Ja nu hade du tur. Hade du ringt tre minuter senare hade det kostat dig 1500 för det här jobbet med att öppna upp detta". SHIIIT!

Nu har jag precis unnat mig ett helt paket knaperstekt bacon och stekt potatis. Det var inte helt äckligt.
Dennis har gått och lagt sig och jag längtar lite smått tills i morgon. För då ska jag SHOPPA!!
Har (om man räknar bort alla räkningar och mat) ca 8000 att leva på denna månaden. I´m in heaven!!!!!!

Fast jag jobbar i morgon också, så jag kan inte shoppa hela dagen. Men börjar inte förrän 15 och jobbar till 20:15.

Nu ska jag sova!
Lots of love.

Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback