Lite gnäll.

Härmed vill jag bara gnälla lite....JÄVLA HELVETES ARBETSFÖRMEDLINGEN! Ni kan köra upp nåt nånstans!
Handledaren är bara för mycket. Bor ni i Jönköping och blir arbetslösa, välj nån annan än den gnällkärringen som pratar med sån falsett så man bara blir irriterad såfort hon öppnar sin käft.
"Det är kraven...Handlingsplanen Emelie, handlingsplanen".
Arbetsförmedlingen är bara ett påhitt. HUR MÅNGA ARBETEN HAR DE FIXAT TILL DE ARBETSSÖKANDE?
Det enda de gör är att skicka hem brev till en så man blir förvirrad.

Fick hem ett brev igår:

Hej Emelie!
Du har inte varit inne på arbetsförmedlingen och redovisat sökta jobb.
(Det fanns en blankett att fylla i bifogat i brevet)
Är du fortfarande arbetssökande?
Hur många procent arbetar du?

Jag fyllde i den så fort jag kunde för att de inte skulle avanmäla mig till A-kassan.
Nyss fick jag hem ett brev från falsettkärringen:

"Meddelande om avanmälan.
Vi har meddelat din arbetslöshetskassa,
IF metalls a-kassa
att du är avanmäld från och med 2008-01-25.
Ej redovisat sökta jobb enl. ÖK i Handlingsplanen....."

Jaja, whatever. Fick ändå inte mycket pengar därifrån. Klarar mig på mitt jobb som jag trivs så himla bra med, men falsettkärringen försöker ändå få mig att söka något annat som är FLER TIMMAR. Var glad över att jag fixat ett jobb på egen hand?! Ett jobb som jag trivs med och klarar mig på! Det enda hon gör är att skicka brev eller ringa och klaga med sin falsettröst. "Du har inte gjort det som vi kom överens om enligt handlingsplanen".
NEJ MEN VAD KAN DET BERO PÅ DÅ?
Att jag jobbar som en tok och inte HINNER?

Ett råd till er som blir arbetslösa. Anmäl er inte till arbetsförmedlingen. De är bara irriterande och du klarar dig så bra utan dom, med hjälp av kontakter osv...!

Färdigklagat.


Kommentarer
Postat av: jennie

dom suger. men du... radera tantens namn. jag skrev min handledares namn på bloggen en gång och myndigheterna ringde och bad mig ta bort det. man kan få massa skit för det. puss

2008-01-29 @ 12:19:41
URL: http://jenniemeier.blogg.se
Postat av: A

Ja, ush vad kiligt! Kram på dig!

2008-01-29 @ 12:23:19
URL: http://leca.blogg.se
Postat av: Anonym

AF är skit! men jag testade huskvarna en gång. där var de mycket snällare och hon hjälpte mig faktiskt. jag fick lite självförtroende och 2! annars är de bajsdåliga och man blir bara ledsen över en sak till. men fint att du trivs på ur&penn! ^^

2008-01-29 @ 19:51:45

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback