"Ursäkta mig lilla barnmorskan, men jag är med barn och det är ditt fel!"

God eftermiddag, eller nåt. :)
Har sovit så uselt i natt så ni anar inte. Har det varit fullmåne? Någon som vet? Brukar sova oroligt då.
Hade en mardröm och det är mycket sällan som jag har det. Minns inte vad jag drömde, men det var så att jag vaknade kallsvettig, tårögd och alldeles livrädd kl 05. Uä!

Kom hastigt o lustigt på att jag var tvungen att ringa ungdomsmottagningen. Mina minipiller var slut! Klantigt. De sa :"rappa på så att du hinner under drop-in-timmen!"
Jaha. Kul...Klockan var 08:55 och drop-in är mellan 09 och 10 på morgonen. Det brukar vara sisådär 45 minuters kö! Jag visste egentligen att jag inte skulle hinna. Men vad ska man göra? VAD SKA MAN GÖRA? Bli med barn? "ursäkta mig lilla barnmorskan, men jag är med barn och det är ditt fel!"? Nej.
Jag skyndade mig och var där 20 minuter senare. Shit. Jag var verkligen snabb där på morgonen. Och orolig var jag utan anledning. Måste varit mardrömmen från natten som fortfarande satt i.

Kom till ungdomsmottagningen och vad möter jag? JO, ännu mer folk idag än vad det var igår! Jag skulle öppna butiken och vara där 09:45. Never att jag skulle hinna. Så jag försökte lite fint med: "Snälla, detta är akut och jag hinner verkligen inte vänta för jag börjar jobba om en halvtimme!"
Barnmorskan svarar surt: "Jag tror att alla här är i samma sits som du, inte sant?" Och så tittade hon och alla andra 20 tjejer halvsurt på mig. Jag kände mig inte alls uttittad och hatad just då.
Efter 5 minuter frågade jag ännu en gång om man inte kunde få boka en tid. "2 veckors väntetid är det." Svarar hon lika irriterat som innan. MEN JAHA? Då får jag väl skita i pillrena då och bli med barn i af. Men då är det DITT fel! Tänkte jag...
Men ni som känner mig vet att jag inte ger mig i första taget. Jag fick komma tillbaka på eftermiddagen och där låg ett utskrivet recept. Envishet kommer man långt med. Och en aning modighet och lite "jag struntar i vad de andra tycker...".
image121
Jag var därför på jobbet mycket tidigare än vad jag skulle. Mådde inte 100 efter nattens oroligheter men vad gör man? Biter ihop och längtar tills kl 12 då Ann kommer.

Vi hade pyttelite att göra idag och under en liten stund på morgonen när jag var ensam och inte hade några kunder i butiken dansade jag runt och sjöng glatt för mig själv. Mysigt.

Kl 14 gick jag och strosade lite på stan. Kikade på vad jag kan köpa när jag får lön på fredag. Yesyesyes. Sedan hämtade jag mitt recept och vidare till apoteket. Så nu har jag äntligen mina piller så att jag slipper bli gravid. Yesyesyes. Vill inte ha barn riktigt än, men snart. Hihi.

Återkommer!

Kommentarer
Postat av: jennie

det har varit fullmåne. och en stark sån. jag har också sovit kasst.

2008-01-23 @ 20:56:33
URL: http://jenniemeier.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback