"Vad är det för en daag? Är det en vanlig daag? NEJ..."

"Vad är det för en daag? Är det en vanlig daag? NEJ, det är ingen vanlig dag för det är Emelies födelsedag. Hurra! Hurra! Hurra!....Hurra! Hurra! Hurra!"

Hihi, jag är som ett litet barn. Enligt Dennis hade jag kikat på mobilen 1000 gånger i natt (han hade hört det klickande ljudet som blir när jag fäller upp mobilen) och kollat om någon hade hört av sig. Jag vaknade också runt 02 att Dennis var uppe.

Klockan 05:15 hör jag att det dunkar och smäller i köket. Micron piper och kaffebryggaren är i full gång med att brygga kaffe. Det lät som att det var inbrott i köket...Försökte verkligen somna om för att jag vet att det är mycket roligare att inte ligga vaken och lyssna. Det gjorde man ju när man var liten. Men jag tror inte jag har kommit ifrån det stadiet än. Fast jag fyller 21!
05:30 ser jag att det börjar fladdra till från ett ljus i rummet. Det är Dennis som kommer in med brickan i ena handen, precis sådär som på restaurang ni vet? 
image157
Kaffe, rostade smörgåsar med ost, avocado, gurka och paprika. Levande ljus och min present.



"Godmorgon, och grattis på födelsedagen!"
"Åh taaack älskling! Det är första gången jag får frukost på sängen!" (visserligen hade jag önskat mig det)
"Men skit också, jag är stressad. Skulle gått upp lite tidigare så jag hade hunnit utan att stressa."
"Vart ska du så här tidigt?"
"MEN VA I....Har jag ställt klockan en timme för tidigt????!"
Hahaha! Dennis hade gått upp kl 5 för att fixa och greja. Fast han var bergsäker på att klockan hade varit 6 när han gick upp. Han måste varit trött.
image158
Vilken läckerbit va? Så ser han ut i håret på morgonen. Ser iordninggjort ut.

Nåväl, vi fick ju i alla fall en mysig timme tillsammans innan han skulle iväg till jobbet. Jag, pigg som en lärka, kunde inte sluta pladdra. Jisses! Tror aldrig vi varit vakna så tidigt samtidigt jag och Dennis. Och som vi skrattade! Åt allt och ingenting! Gud vad jag älskar honom. Vilken kille!

Jag gick upp strax efter att Dennis gick till jobbet. Tände levande ljus lite överallt och lät alla lampor vara släckta. Så nu njuter jag förfullt av min dag. 31 Januari. Torsdag. Ivar och Joar har namnsdag och EMELIE fyller år!

image159
Nöjd 21-åring. Nyvaken, superläcker från topp till tå med smörgås i hela munnen.

image160
Nyvaken, med en fet inneboende på kinden och Alice tass på tutten. Men lika glad för det är jag!

image161
Fick ett presentkort på Ginatricot på 500:- av älskling. PUSS.


Mysstämning i min ensamhet.

Hörs senare!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Mysigt! Hoppas du får en toppenbra födelsedag! :D

2008-01-31 @ 11:05:00
URL: http://beetlejuice.blogg.se/
Postat av: Lindha

GRATTIS ÄNNU EN GÅNG SNYGGING!

2008-01-31 @ 11:27:30
URL: http://LindhamedH.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback