Vi kände oss båda två som senila pensionärer.

Halloj!
Ja, morgonen blev alltför stressig för att hinna med att uppdatera gårdagen. Sov för länge helt enkelt.

Igår då. Vi steg upp i relativt lagom tid. Blev som alltid stressigt till slutet och precis när jag var klar så var klockan 12. Exakt på minuten! Det var precis då som William, Annie och Ebba skulle plocka upp oss här utanför. Vi skulle upp till Skövde på söndagsmiddag hos mina föräldrar.
Direkt när vi klev in i bilen vaknade Ebba som hade somnat. Hon satt där med uppspärrade ögon och undrade vart hon var, vilka vi var och vart vi skulle. Stackars sötnos. Vi åkte några kilometer och sedan fick hon panik. Ett riktigt gallskrik! Men det lugnade sig när mamma Annie öppnade bildörren. Men så fort hon gick därifrån kom panikgallskriket igen. Som på beställning :)
Så jag och Annie bytte plats...
Vi diskuterade vad vi trodde att vi skulle bli bjudna på för mat. Min mamma är sån att hon kan bjuda på i princip vad som helst mellan himmel och jord. Så det skulle bli svårt att gissa. Men William tvingade oss. Han gissade på kyckling. Jag gissade på kött (fläskstek) med potatis och sås och Annie gissade nötkött av något slag med potatisgratäng.
Jag kunde nog läsa min mammas tankar, för vem tror ni hade rätt? Jag såklart!
image101
När vi kom stod Nellie på trappan. Hon hade målat en teckning med en gris på där det stod "välkomna Emelie, Dennis, William, Annie och Ebba på. Den låg precis när vi kom in. Sötnos!

Vi åt mat, sedan begav vi oss ut på promenad allihop. Sedan åt vi efterrätt och bara pratade och hade det mysigt.

När klockan blev framåt 17 åkte vi hemåt igen...

Just det! Jag sålde min "gamla" mobil till Pauline för 1000 kronor så direkt när vi kom hem åkte vi till Maxi och storhandlade. Vi packade fyra plastkassar men när vi kom hem fanns där bara tre stycken. Hmm. Dennis var bergsäker på att alla kassar var medtagna ut ur bilen. Kunde vi verkligen varit så dumma att vi glömt den kvar i affären?
Jojomensan. Den fanns kvar, så jag åkte och hämtade den. Vi kände oss båda två som senila pensionärer.

När vi kom hem blev det myskväll för hela slanten och det var där jag slutade mitt förra inlägg...

Inlägg om dagen kommer efter detta!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: annie

haha! snyggt att det ser ut som jag har stans gulaste tänder :( trevligt att ni kom iallafall! :)

2008-01-21 @ 22:41:10
URL: http://aeni.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback