Blev både ros och ris idag.

Morrn!
Vaknade av att telefonen ringde och naturligtvis låg den vid datorn så jag var tvungen att gå upp ur sängen. Pust och frust. Såg att det var jobbet som ringde. Ellinor skrattade bara när jag, med knarrig halvvaken röst, svarade: "aaaa Emelie". Hon hade fått tid hos barnmorskan kl 1 så hon ville att jag skulle börja halv 2 istället för 3. Så Johanna slipper stå i butiken själv så länge.
Vi pratade en liten stund och innan vi skulle lägga på sa hon: "Tack så mycket hjärtat." Kan ni tänka er? Min chef kallar mig för hjärtat och lilla stumpan. Hon är underbar, Ellinor.

Funderar på om jag ska gå eller åka buss till jobbet idag. Alternativet cykla finns ju tyvärr inte längre. Dumma dumma tjuv. Det är vårigt väder ute så det kan bli promenad. Men då måste jag gå en timme innan jag börjar, dvs om 1½ timme. Om jag tar bussen behöver jag inte åka förrän om lite mer än 2 timmar.

Har förresten testat ACO.s sunkissed. Den som Stina-Lee rekomenderade starkt. Den är hur bra som helst och Dennis frågade om jag hade solat igår när jag kom hem. Det ser naturligt ut. Den ska jag fortsätta med!!

Ringde precis och avanmälde mig hos arbetsförmedlingen. Orka söka andra jobb när man känner att man trivs så bra på det stället man är på, och MAN KÄNNER ATT MAN KLARAR SIG PÅ DE TIMMAR MAN HAR!!! Det sista hon sa när vi la på var: "Då håller jag tummarna att det går bra och att du får lite mer timmar". Men fattar du trögt, gnällkärring? Jag vill inte ha så mycket fler timmar för jag klarar mig på det jag har!! Eftersom jag trivs med att jobba helger och det är dubbelt betalt då, så klarar jag mig på de pengar jag får. Det är ruskigt svårt att få heltid när man ska jobba inom handels och speciellt i en sån liten butik som jag jobbar i. Jag är dessutom sist in bland vår personal som består av Louise, Johanna och jag + chefen. INGEN av oss har heltid. Alla jobbar på timmar och det har jag försökt förklara för gnällkärringen. Jag klarar mig på 11-12 i månaden efter skatt med den hyran vi har. PUNKT. Är bara så skönt att slippa henne. Skulle jag mot förmodan anmäla mig som arbetssökande hos arbetsförmedlingen igen så tänker jag välja en annan handläggare. Jag klarar bara inte av henne.

Blev både ros och ris idag.

Nu blir det städa lite. Sen göra sig iordning.
Ha en bra dag allihop. Det ska jag ha. Njuta av att jag har ett så underbart jobb.

PUSS


Kommentarer
Postat av: anna

hej på dig !

är du inte medlem i gratisbio ännu ? isåfall tycker
jag att du ska bli det nu. gratisbio är en sajt som
många andra kan tyckas. de säger man får gratisbio
biljetter och gratis present kort på affärer så som
kicks hm vero moda åhlens stadium och en massa mer.
visst tänkte jag och blev medlem. men vet ni vad ?
nu sitter jag med present kort för över 2000 kronor. det enda man behöver göra är att samla poäng genom att bli medlem på olika sidor, att värva en massa vänner och liknande. hur bra är inte de ? detta är helt gratis och man får såna
otroliga erbjudanden hela tiden. på hemsidan finns
en massa recensioner så där kan du läsa om hur bra
det är. även kort på en massa personer med sina checkar. så bli medlem du med :) det skadar aldrig
och ge något en chans har jag nu förstått :)

här är länken ; www.gratisbio.se/rss.php?UserID=27211

Om du registrerar dig via länken ovan så får du 75 poäng i välkomstpremie =). Ha de gott!!

2008-03-07 @ 11:10:51
Postat av: Emma

Vinn kärleks te hos mig: http://enlitentax.blogg.se/1204549457_vill_du_vinna_krleks_.html

2008-03-07 @ 11:14:33
URL: http://enlitentax.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback