Det går verkligen att sälja om man bara försöker.

Då var det torsdag igen och snart har en arbetsvecka gått!
Inte för att jag brukar jobba normala arbetsveckor men just denna helgen är jag ledig. Både lördag, söndag OCH måndag. Det har inte hänt sen jag började för 3½ månad sen.
Ska upp till Skövde på Madeleines bröllop på lördagen och på dop på söndagen.
Det ska bli mysigt att träffa familjen igen. Saknar dom hur mycket som helst. Speciellt min lilla Nellie.

Idag har varit en dag där man äntligen haft lite att göra. När jag kom till jobbet visade Ellinor en lapp som satt på dörren. En kontrollant hade tydligen varit och testat någon av oss genom att "leka" kund och köpa en klocka. Det känns precis som att det var jag som blev den "utsatte" för det han hade skrivit lät som mig. Fick i af betyg 4 av 5 och det tyckte jag var rätt positivt. Anledningen till att den inte blev en femma var att säljaren hade svarat: "jag vet inte." när testpersonen frågat något om klockan. Kan ju varit nån speciell funktion som jag inte lärt mig än eftersom jag inte jobbat så länge. Stod också att säljaren hade agerat på ett mycket trevligt och glatt sätt.

Ellinor, min chef, förklarade också för oss att vi är tvungna att börja merförsälja och lära oss lite knep. Som en liten morot har hon anordnat en tävling i vem av oss fyra i personalen som säljer flest försäkringar till klockor. Det är riktigt bra med såna tävlingar för då blir man taggad till att sälja. Första klockan jag sålde köpte en försäkring. Innan när det kom kunder som ville titta på klockor så tänkte man alltid: "åh...jag orkar inte..." Men nu är jag hur taggad som helst att hjälpa till för att ha chansen att sälja en försäkring.
Priset på tävlingen är ett presentkort på A6 i vilken affär man vill.
Väntar på ett pris på den förra tävlingen där vi tävlade om vem som sålde flest bambuarmband för 2 kr styck. Jag vann den tävlingen och tror att priset skulle vara en lott om jag inte minns fel.

Köpte förresten en klocka idag. En JETSET st. maxime. En plastklocka som finns i färgerna orange, svart, vit och rosa. Köpte en vit. Vill ha en ljus klocka nu till vår/sommaren.

Vad tycks?
image326

I morgon blir det jobb 15-20:15 igen, sen hem och packa inför skövdetrippen till helgen.

Förresten. Kom in ett par i 45-årsåldern som såg lite sisådär präktiga ut ni vet? Man ler aldrig i onödan och kläderna kommer bara från fina ställen. Bara portföljen som saknas under armen. De köpte först en pojkklocka med ett kassaskåp till. Merförsålde ett 4-pack batterier eftersom det skulle vara så många batterier i kassaskåpet som medföljde (duktig flicka) sen köpte de en väggklocka. Då tänkte jag: "shit, batterierna räcker ju inte till väggklockan också. Ska jag våga sälja ett knippe till med batterier?" Jag är lite blyg när det gäller sånt. Men jag testade och de nappade på ett till. Kände mig SÅ stolt. Det går verkligen att sälja om man bara försöker. Man behöver knappt anstränga sig.
Mannen kommenterade också att jag slog in väldigt fina paket. Det fick mig att dra ännu lite mer på smilbanden. Efter det höjdes självförtroendet en aning.
Skönt.

Se ya folks.

PUSS

Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback