Jag längtar...

Godkväll!

Gäspar hela tiden gör jag. Är supertrött och ska snart gå och lägga mig tänkte jag.
Idag har jag jobbat 11-18:15 med Johanna. Det var roligt som alltid att jobba lördag. Jag älskar det! Det händer så mycket mer då.
Direkt efter att jag slutat gick jag till Liljeholmen hem till Linda och hennes barn. Var vrålhungrig och jag hade turen som fick mat när jag kom. Makaroner och korvstroganoff hade hon lagat. Det var fruktansvärt gott! Eller som Dennis brukar säga: "Det smakar ju rätt bra i mun". Och så breder han på med riktig jönköpingsdialekt. Då är det inte lätt att hålla sig från skratt kan jag lova.

Barnen har skött sig superbra och jag har inte behövt anstränga mig alls. Skönt. Det hade jag inte orkat. Tindra somnade efter att alla hade sjungit sina bidrag i melodifestivalen och då var det bara att bära in henne i sängen. Vad längesen det var jag gjorde nåt sånt. Bar ju in Nellie jätteofta när hon var yngre. Kände mig som en mamma och Dennis till och med kommenterade det: "mamma Emelie".

Jag längtar tills den dagen man känner sig riktigt redo för att skaffa sig barn. Jag älskar barn och det är det bästa jag vet. De som känner mig vet. Det finns inget bättre!
Brukar prata graviditet och förlossning med  både Ellinor och Johanna på jobbet. Båda är ju gravida och jag är mest intresserad av lyssna. Pratade förlossning med Dennis syster förut också. Ämnet intresserar mig verkligen! Är jag konstig? Nej, jag är mig själv och jag har alltid älskat allt som har med barn att göra.
Har också kommit fram till att jag ska föda vanligt (vaginalt) den dagen det är dax. Förstår ni vilken känsla? Vilken otrolig lycka? Och inte minst, vilken smärta!
Jag längtar...

Näe. Om man skulle försöka få Michelle att gå och lägga sig i sin säng. Hon ligger och snarkar i soffan ikapp med Dennis. Och precis när jag skrev "Dennis" så tittade han upp.

Dax att sova!

Natti och Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag ska inte föda vanligt. men man måste typ det. fast från och med första dagen jag får veta att jag är gravid så kommer jag köra med att jag vägrar föda. jag gör det! det är bara en hemsk upplevelse och många mår väldigt psykiskt dåligt efteråt. jag ska ta alla droger som finns och sen får de sprätta upp mig och plocka ut ungen. som sagt. jag vägrar... huuuuuu

2008-03-02 @ 20:43:14
URL: http://superdanil.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback