Juno - tårframkallande och helt underbar film.

Jag gjorde något olagligt *fniss*. Jag laddade hem en film. Jag kunde bara inte vänta tills i mitten av juni när filmen kommer ut på DVD.

Juno - tårframkallande och helt underbar film.

image359

Det är ett absolut måste att se den. Speciellt om man är fashinerad (stavas?) av graviditeter, barn och lyckliga par. Och det är ju jag.
Filmen handlar om 16-åriga Juno. Hon är väldigt udda och speciell. Helcool tjej! Juno blir gravid och det är killen på bilden som är pappan. De är inte tillsammans när barnet görs...Juno känner sig absolut inte redo för att skaffa barn och bestämmer sig för att adoptera bort det till en lycklig familj.
Sedan tänker jag inte avslöja mer. Jag tänker bara tvinga er att se den helt enkelt. Om ni inte redan gjort det.

I slutet satt jag och skrattade/grät/log omvartannat. Det är SÅ en film ska vara.

Har jag sagt att ni MÅSTE se den? :)

Kommentarer
Postat av: Peijo

den filmen är suuuperbra :D
Jag och Ludde såg den för ett tag sen, och det är en sån film som alla tycker om tror jag :)

2008-03-12 @ 21:11:58
URL: http://peijo.blogg.se
Postat av: Lotta

Åh den filmen har ju legat hemma hos mig ett tag nu utan att jag tagit mig tid att se den. Men nu vet jag ju att den är värd att se då!

2008-03-14 @ 01:11:30
URL: http://beetlejuice.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja det är en underbar film. men man ska också vara försiktig. när filmer propagegar för att man ska föda sina barn och att det är lätt att ge bort dem. bara för att usa ogillar abort (och sex) fast det egentligen bara är mycket bättre med en ordentlig genomgång av preventivmedel

2008-03-14 @ 21:20:58
URL: http://superdanil.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback