Till dig, du som betyder allt för mig.

Tårarna rullar ner från kinderna. Det är inte ofta det händer att jag får lägga på luren för att jag stakar mig med gråten i halsen. Det händer....sällan...
Jag förstår inte?
Du älskar mig. Det är en självklarhet för dig när man frågar. Du vill göra allt för mig och vi älskar varandra.
I ett förhållande är det lätt att ta varandra för givet.
Jag älskar dig så sjukt mycket så jag inte ens kan hålla tillbaka tårarna när jag skriver. Du är allt för mig! Aldrig förr med någon annan människa har jag känt att jag vill dela mitt liv med denne, förrän jag träffade dig. Jag vet att du känner detsamma, så väl känner jag dig men lär dig VISA DET!
Det är inte ofta jag bryter ihop. Men när kannan rinner över med samma problem som man gått och burit på, så är det jobbigt.
Jag VET att du sitter hemma hos din syster med dåligt samvete över att du glömde bort mig, att du glömde att jag just idag har en ledig dag på valborg och jobbar ända tills nästa onsdag, över att du inte frågade MIG om VI kunde hitta på något mysigt. Vi kunde suttit ute på någon restaurang och ätit mat och sedan tagit en mysig promenad för att kika på majbrasan tillsammans. Men du planerar i sista sekund att sitta hemma hos din syster och dricka öl istället. Det är DET som gör så ont i mig. Det hugger i mellangärdet och tårarna kan inte sluta rinna.
Bara för att vi är sambos och ses varje dag, så betyder det inte att du kan prioritera bort mig för dina vänner alltid. Bara för att vi ses varje dag så händer det inte ofta att vi "hittar på något" tillsammans, dvs gå på bio, åka och bada, ta en promenad osv osv osv.

Nu när bägaren rann över för min del och du fick höra allt vad jag tyckte, så hoppas jag att det blir ändring på detta. Jag tror att jag sedan första dagen har varit för snäll. Har inte sagt vad jag tyckt, inte prioriterat MINA vänner före dig utan alltid tagit dig först. Jag är inte heller guds bästa barn men vad gör man inte när man verkligen ÄLSKAR någon?

Förhållanden har upp och nedgångar som jag och Jennie pratade om innan. Idag är det en liten nedgång och i morgon kommer det troligtvis vara uppåt igen. Tur att det är så, annars hade det blivit väldigt tråkigt.
Ni tycker säkert att jag öppnade mig för mycket nu, men jag var bara tvungen att skriva av mina känslor. De fick inte riktigt plats inom mig.

Ha en trevlig valborg och ring mig om ni inte har något annat för er...

image665

Kommentarer
Postat av: Mari

Lilla gumman! Hemska vad du är ledsen, det var inte bra. Men nu är det tyvärr så att många (inte alla) karlar tänker inte riktigt som vi. Ingen ursäkt men ett konstaterande. Ta han i örat och ryck till ordentligt, hälsa från Lindas mamma att han ska vara en snäll pojk mot Emilie.

2008-04-30 @ 21:52:34
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Mari

Vad bra att det ordnat sej. Håll han på stäckbänken lite nu..............

2008-04-30 @ 22:29:24

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback