Tillsvidareanställning. Fast.

Hallå ja. Hur mår ni en kväll som denna?

Jag har varit hemma en stund nu. Har cyklat både till och från jobbet idag. Skönt dit men jobbigt hem! Motvind som sjutton vid munksjöbron. Hemskt! Men det är bra för benmusklerna tänker jag när det är som motigast.

Kom till jobbet 10 i 2. Skulle börja prick så med andra ord tog det bara 15 minuter att cykla till jobbet. Bra jobbat Emelie! Ellinor stod där och log som alltid. Kände mig ruskigt hungrig när jag stod där så jag gick och köpte en meny på Soya Express med en gång. Biffgryta med ris. Smakade sådär faktiskt.

Idag har jag packat upp massa nyheter inför den nya kampanjen som startar den 27e februari. Kampanjen som självaste Kenza är med på. Hon är så söt på den bilden!
När vi stod och pratade jag och Ellinor så sa hon att hon hade pratat med Gunnar, regionschefen. De hade kommit överens om att de var tvungna att se över kontrakten och kanske skriva om dom. Jag står liksom på 3 helger av 4 och extra vid behov. Jag jobbar HUR mycket som helst. Jämt. Så säger Ellinor en glädjande grej:
"Det är ju så att man alltid har 6 månaders provanställning när man börjat på ett nytt arbete. Så runt maj någångång, om du vill, så ändrar vi ditt kontrakt till en tillsvidareanställning på fler timmar. Jag stod som ett levande frågetecken och lyssnade vidare. Sen kände jag att jag var tvungen att fråga:
"Vad menas med tillsvidareanställning?"
"Ja, alltså, att du blir fast anställd då alltså."

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Nu får det inte hända nåt oförutsägbart innan maj. Jag är lyckligast!


Shoppade lite på rasten förut:

image275

Fr.v:
*Proffs glansspray 20:50:-
*Nivea Energy deo
19:90:-
*Proffs saltvattenspray
29:90:-
*Svart hårband
5:-
*Svarta stora hårspännen
19:50:-

Allt detta fick jag alltså för 93 kronor!

Ska bli skönt att äntligen få ordning på mitt bebislena hår. Vill att det ska bli lite mer liv i det. Mer ruffs och volym!

Nu ska jag läsa bloggar och kika runt lite. Återkommer senare om jag har nåt att skriva om.

Puss!

Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback