Jag måste vara bönhörd or something. TACK!

Detta är helt otroligt.
Helt underbart.
Helt konstigt.

Jag har sovit kass hela natten och vaknade kl 05:55 av världens panikattack. Jag visste bokstavligt talat inte vart jag skulle ta vägen. Hade drömt en massa skumt, bland annat att jag och min kusin (!) skaffade barn, att en tjej på jobbet (fast det var inte Ur&Penn, nåt annat jobb) spydde rakt ut på mig, osv osv osv.
Men såfort jag hörde mammas röst så gick det över, som vanligt. Hon lät dock helt yrvaken i andra sidan luren och fattade ingenting. Stackars mutti. Kan inte vara lätt att ha en dotter som heter Emelie alla gånger.

Anledningen till att jag sov kass är att jag är SÅ orolig för mitt bostadsproblem. Tänk om jag inte får nån lägenhet innan den 1a oktober så jag måste vara ute från denna lägenheten. Vart ska jag ta vägen med mina katter och alla mina grejer? På gatan? No thanks.

Jag chansade och skrev in mig på Vätterhems sida igår. De har flest hyreslägenheter i hela Jönköping men eftersom många ska börja studera till hösten så är det garanterat krig om ettor och tvåor! Men man kan ju alltid göra ett försök, tänkte jag. De frågar ju om man skrivit i en intresseanmälan om man ringer dit och frågar om ledigt.
När posten kom i morse kunde jag knappt tro mina ögon.
Vad ligger nedanför brevinkastet?
Jo, ett brev från Vätterhem!
Min första tanke var att det säkert var någon komplettering av intresseanmälan som man skulle skicka in till dom men det visade sig vara något mycket bättre.
Det var ett erbjudande om en lägenhet!!!!!
Okej att det kanske inte är Jönköpings bästa område (fast jag vet att du tycker det, Sandra :) ) men det är ju iaf inte Råslätt, utan på Österängen. En etta på 42 kvadratmeter med balkong. Perfekt för mig ju!
Man kan GÅ och handla mat för Willys ligger bara några 100 meter därifrån. Danke.
PLUS att det är nära till jobbet.

Jag måste vara bönhörd or something. TACK!


Kramar från en glad Emelie

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha! jag hoppas du kommer trivas :). och det fixar sig alltid och jag vet de där som jobbar på vätterhem är oftast snälla och här på österängens området de är änglar :). kul att du hittat en bostad!

2008-07-12 @ 22:26:15
URL: http://sandragustav.blogg.se/

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback