Den lilla komplimangen räddade min fattiga dag.

Jaaa, inte har jag fått min lön än. Det går inte ens att logga in på banksidan just nu...

Fastän mina shoppingplaner blev inställda fick jag mig ett leende på läpparna och lite rodnad på kinderna förut på jobbet.
Det var en finsk mamma och hennes dotter på ca 5 år. De betalade ett smycke och den lilla tjejen stod och drog i sin mammas arm som att hon ville säga något. Hon tittade på mig och blev blyg. Sedan viskade hon något till sin mamma och mamman sa: "Hon tycker att du är väldigt fin i dina ögon".
För att tolka det på lite mer korrekt svenska så tyckte alltså den lilla flickan att jag hade fina ögon.

Den lilla komplimangen räddade min fattiga dag.




image413

Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback