Cruella Devil...Nej, Emelie Hildingsson!

Hejsan!
Då var den här dagen över snart...
Jag mötte upp Sisan på bussen strax innan 12 och vi åkte ner mot stan för att köpa hårfärg till mig. Jag hade vid det här laget bestämt mig för att bara bleka utväxten och färga ett parti med färg istället för att slinga. Sisan blev glad över idén. Dock hade jag inte bestämt mig för vilken färg jag ville ha...

Några hundra meter efter att vi hade klivit av bussen såg vi båda en tjej som hade en kall, blond färg. Lite åt det gråa hållet, med ett svart parti i håret. Vi tittade på varandra och uttryckte ett: "WOOOOW!". Så, det fick det bli! Jag köpte blekmedel och en svart förpackning med färg.

Åkte hem, fick syn på det orange kuvertet innanför dörren och kom på hur gammal jag håller på att bli, suck. Sisan fyller 18 i år. Hon känns liksom lika gammal som mig, fastän jag är hela fyra (!) år äldre. Det är skrämmande. Jag var ju nyss 18, eller??

I alla fall...Vi plockade undan lite i rummet, rullade bort mattan, hämtade handdukar och en stol. Sisan satte igång med att bleka utväxten. Snacka om mycket smidigare än att göra det själv. Och snabbt gick det också! Medan den satt i håret fixade vi kaffe och the och började laga maten som vi skulle äta. Sisan jobbar också uppe på A6 och skulle börja kl 16 idag. Perfekt ju! Jag började en halvtimme efter henne. Jag fixade köttfärsbiffar och Sisan ställde sig och diskade den ynka disken som fanns. Haha, jag undrar varför de flesta som kommer hit ställer sig och diskar? Måste va en pik på hur stökigt det är. Säkert.
Jag sköljde ur blekningen och vi åt. Sedan var det bara att föna torrt håret där det svarta skulle i. Sisan tog i det svarta men var sedan tvungen att gå till bussen. Hon oroade sig för att jag skulle kladda ner det ljusa håret när jag skulle skölja ur det svarta...Haha.

Här är iaf resultatet + dagens outfit (inklusive klocka och armband) och gårdagens inköp av klänning!



Okej, ni kan få en större bild. Man ser inte så bra på de där små...



Cruella Devil? Nej jag är supernöjd!

Vad tycks?

/Emelie

Kommentarer
Postat av: Linda

Skitsnyggt gumman!! det ska du vara superduper nöjd med.. fan måste komma igång med mitt bloggande nu också. hörs imon, nu ska jag nana. Puss =)

2009-03-04 @ 22:52:53
URL: http://lindey.blogg.se/

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback