Tack o lov.

Idag har varit en mycket bra dag!

Frukosten var mycket uppskattad. Mums. Vad vi åt, Jennie :)
Efter att vi proppat i oss en massa gottigheter vandrade vi nedåt stan. Kändes konstigt att man var där precis när alla affärer precis öppnat. Har inte hänt sedan man var liten och alltid var i stan runt 10 på lördagar med familjen.
Vi strosade runt lite. Jennie köpte julklappar till sina släktingar. Vi hade ruskigt roligt!

Sedan blev vi trötta på alla affärer och vandrade hem till Jennie o Tommie. Vi drack the och pratade en massa... Jennie föreslog på morgonen att klippa mig idag och det var jag verkligen sugen på nu till jul! Så hon plockade fram en pall, placerade den mitt i vardagsrummet, "det är bäst ljus här!" och lät mig sätta mig där. "sitt still.." Jag var bra på det i början men blev otålig. Av allt hår som fallit på golvet blev det en SKITSNYGG frisyr och jag blev så himla nöjd! Hon klippte min lugg så att den blev mycket finare. Sedan fick jag en slags "page". http://www.jenniemeier.blogg.se/. Kika där. Hon har bilder!

TACK Jennie. Och TACK för den mysiga julklappen!! Kunde inte hålla mig. Ville öppna och lukta på flaskorna. Vilken underbar doft. MUMS!

Nu ikväll har jag träffat min Linda. Åhgud vad jag har saknat henne. Hur mycket som helst! Vi gick uppe på A6. Jag fick lov att låna 500 kronor av henne tills nästa månad när jag får min dunderlön. Jag ville köpa något fint att ha på mig på julafton.
Jag fick för en 500-lapp:
*En lång vit skjorta (rundad och längre där bak)
*Ett svart midjeskärp (LOVE)
*Svart armband
*Ring
*Hårspänne
*Örhängen


Emelie kan fynda hon!

Jag är så glad att jag har min Dennis. Han är min räddare i nöden och min andre hälft. Han är den jag går och lägger mig brevid varje kväll och vaknar upp vid varje morgon och varje gång känns det så rätt. Han är....går inte beskriva med ord. UNDERBAR.
Även den praktiska och ekonomiska biten löser sig så mycket med att vi bor tillsammans. Som mina närmaste vet om så har jag varit arbetslös en månad och är verkligen inte tät. Får 3000 kronor från Ur&Penn och 2300(!) från A-kassan dennia månad. TACK O LOV så delar vi ju på hyran,elen,bredbandet och telefonen och mina fasta utgifter (hyra och mina räkningar) blev då 2800 kronor. Kan man komma undan så mycket billigare? Vad hade jag gjort om jag bott ensam? Jag hade inte klarat mig utan Dennis!

PUSS/ Em

Kommentarer
Postat av: jennie

jag är så glad att du blev nöjd med håret, jag tycker verkligen att det blev bra! du passar i det! vad sa dennis? visst luktar serien gott? ;0) glad att du gillade det med! sjukt vilken skillnad det är på våra fasta utgifter, mina fasta är på typ 7 papp. galet. god jul på dig gumman och hälsa dennis god jul med! puss

2007-12-21 @ 12:01:04
URL: http://jenniemeier.blogg.se
Postat av: Linda

Hallå uppdatera lite oftafrer då!

2007-12-30 @ 18:37:02

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback