Blöt lite överallt...

Godkväll!

Nu sitter jag här, hemkommen efter dagens jobb. Har i och för sig hunnit med att titta på min nuvarande favoritserie, barnmorskorna, som går varje onsdag. Perfekt att det inte börjar förrän kl 21 då jag ej är hemma förrän 20:45 oftast.

Idag kunde jag inte stänga förrän ca 20:10 eftersom jag hade kunder som inte fattade att vi skulle stänga kl 20. Fast de sa det i högtalarna. Men jag hade tur. Hann med bussen med 2 minuters marginal!

Min nästsista kund sa nåt fint: "Åh du var mig en glad och pigg tjej!" "Jaa, det är för att jag verkligen älskar mitt jobb" svarade jag. När jag hade hjälpt dom med att korta klockan som hans fru köpte och allt var klart så sa han: "Tack så hemskt mycket för hjälpen och ett mycket trevligt och bra bemötande!"
Såna kommentarer höjer ens självförtroende vill jag lova.
Sedan får ni inte tycka att jag är egoistisk när jag skriver ut det här. Jag vill bara dela med mig av min gjädje!

Hela bussresan hem pratade jag i mobilen med min favoritEllen! Det var jättelängesen vi hördes av så det var jätteskoj att prata med henne. Helt plötsligt var vi redan framme vid torpaplan och jag skulle av. 20 minuter senare. Helt sjukt vad tiden kan gå fort!
I morgon ska det bli extra kul på jobbet eftersom det har börjat en ny tjej, Sofia. Det är min chef Ellinors lillasyster. Jag har fått äran att lära upp Sofia hur man stänger butiken. Det ska bli jättespännande!

Dennis har varit busig ikväll och spungit runt med vår lilla "pelikan". Det är en pytteliten vattenpistol i form av en fågel. Han har jagat runt mig och gömt sig överallt med den där vattenpistolen, kittlat mig under fötterna och bara retat ihjäl mig. Så nu är jag blöt lite överallt av det där vattnet!
Han är allt bra busig han...

Dax för bingen! Säger jag ofta nu för tiden har jag märkt.....I morgon börjar jag som nästan alltid kl 15 så jag har massa tid att uppdatera här i bloggen!
Då ses vi...
Natti!

image490

Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback