Ölbowling och pizzaätande.

Rubriken lät manlig, tycker ni inte det?

Dennis ringde mig innan PRECIS när jag skulle gå till bilen för att köra till bowlingen. Han var redan klar med försäljningen av bilen. Nu är pärlan/frugan/golfen såld. Det är till och med att jag känner saknad. Aldrig mer åka svart golf?

Skulle "bara" in på Willys Hemma och köpa en cocacola eftersom jag skulle vara chaffis på kvällen. Kan vara gott att ha NÅT att dricka. Problemet var att jag inte skulle hinna köpa den där colan egentligen och kön var ända bort till kyldiskarna! Det säger kanske inte er något men kön var fruktansvärd. Och de hade bara ena kassan öppen. I den satt en nybörjare. Jag höll på att ge upp min kära cola när jag såg att den andra kassan öppnades. YES!

Bowlingen var faktiskt kul. Fast jag hamnade i ett lag där jag inte kände någon. Har iofs inga problem med att träffa nytt folk. Dennis hamnade också i ett lag där han inte kände nån. Hade vi kommit i tid hade vi nog kunnat styra över det där lite bättre men som alltid så blev vi sena! Sist av alla...

Efter bowlingen styrde vi kosan några kilometer bort, till en pizzeria/bar/restaurang som heter Alfredo. Satt där ett tag, åt lite pizza och tittade på hockeyn. Linda (Dennis syster) var så ivrig att komma till stan innan matchen var slut. Hon ville se HÅVE ta SM-guld nån annanstans än på Alfredo. Haha. Hon ville bestämt till O´learys. Jag körde dom dit precis när pausen innan förlängningen började. Parkerade bilen, gick in en snabbsväng på VIP (lakritssugen som ett as, fy på mig) och sedan skyndade jag mig de sista metrarna hem. 100 meter hemifrån hör jag vrål från alla håll. Då förstod jag att jag missat ett gyllene ögonblick. Jag gick med ett leende på läpparna hem och skyndade mig att ringa pappsen. Han var SÅ glad!!
4 år sedan sist och nu, äntligen, hände det igen! GRATTIS HÅVE!!!

I morgon blir det jobb 09:45-17, sedan barnvakt åt Liam och Robin. Sover där och åker direkt till jobbet på söndag då jag jobbar 12-17:15. Soft helg men ändå fullt upp känns det som.

Nu ska jag titta på ännu ett avsnitt av Lyxfällan. Avsnitten visas ju på www.lyxfallan.se och jag tycker det är SÅ intressant!

Natti allesammans!

image581

Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback