Det blev paketöppning, pajätning, fika med semletårta+kaffe, en hatthylla som åkte ner...

Halloj!
Här sitter jag med nymålade naglar. Igen. Jag har blivit ett sånt nagellacks-freak. Har massa olika, snygga färger nu. Igårkväll testade jag ett av de 3 jag fick av Nellie i present. Ett grönt som skiftar. As häftigt!
Köpte två st från Viva la Diva förut efter jobbet. Två glittriga. Ett i lila/cerise och ett i mörk turkos. Hur fina som helst!
Nu testade jag det lila. I love!!!
image186
Verkligen kass bild. Men man ser ändå färgen och att det glittrar!

Lovade ju att berätta om födelsedagskalaset som jag hade igår:

Slutade jobbet kl 16. Pauline hade gått omkring däruppe medan jag jobbade (4 timmar ca) och efter att jag slutade gick vi till apoteket och hämtade ut min medicin. Sen gick vi och tittade på glasögon till Pauline. Hon blev dödsförälskad i ett par. De var hur läckra som helst!

Kom hem 16:30 och då var det bara till att hoppa in i duschen, sminka mig, föna och platta håret, skära sallad, sätta på ugnen och PLING PLONG 17:30 kom de första gästerna. Det var Michelle, Tindra och Johnny som kom och 2 minuter senare kom Linda och Anette. Hela Dennis familj+Lindas barn.
Dennis var en ängel som skötte uppvärmningen av pajerna medan jag sprang runt och försökte organisera klart allt det sista. Duka fram alla tallrikar och bestick och göra plats i kylen för semletårtorna som mamma skulle ha med sig.
Lite efter 18 kom mamma, Annie, Nellie, mormor och farmor. Pappa var sjuk så han kunde inte följa med. Saknade honom fruktansvärt mycket när han inte var med.
Tätt efter kom Jennie och Tommie och sedan Anna och Martina. Vi blev en hel del folk men det var bara trevligt!

Det blev paketöppning, pajätning, fika med semletårta+kaffe, en hatthylla som åkte ner, skratt, prat, värme och sist men inte minst en HUR mysig födelsedagsfest som helst. Det enda som fattades var pappsen.

Minns ni önskelistan jag skrev? Den första av dom där jag önskade mig bl.a. en tumstock, 10 kg pasta, avloppsrensare m.m. Tror ni inte att min knasiga familj snappat upp detta och för att busa med mig fick jag dessa prylar. Tumstock av Pauline, avloppsrensare av Annie och pastan av mamma och pappa. Fick även den där rosa badmössan från Lagerhaus som jag bloggade om ni vet? Haha.


Lite seriösa presenter jag fick:
600 kronor av mamma och pappa (till joggingskor), nagelfilar, nagelborste och nagelsax
300 kronor av farmor
500 kronor + kaktus + kakor av mormor
300 kronor i presentkort på Gina av svärmor och svärfar
2 trisslotter av Michelle och Tindra
200 kronor i presentkort på A6 av Martina och Anna
Serveringsskålar från "Zone" av Annie
Tulpanvas i limegrönt, ljus i limegrönt, snapsglas från Indiska och trosor med mitt namn tryckt på av Pauline
Svart tunika, gröna vantar och halsband med hjärta från Jennie och Tommie
3 nagellack i röd, vit och grönt, teckning och en supersöt äggklocka av Nellie

Hoppas inte att jag glömt nåt?

Är så tacksam över att alla kom, och allt jag fick av er! Är också glad över era positiva kommentarer angående min tacopaj. Tack! Ni är guld värda allihop!



Adjöss

Kommentarer
Postat av: jennie

haha. vad lam jag ser ut på bilden!

2008-02-05 @ 11:21:32
URL: http://jenniemeier.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback