Ett hus med potential till tusen.

Jag har hittat ytterligare ett hus som jag förälskat mig i. Ett hus som behöver pysslas med mycket både invändigt och utvändigt. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg. Det är min stora dröm! Hellre köpa ett riktigt gammalt hus och renovera upp det precis som man vill ha det, än att bygga ett nytt.

Detta har en otrolig möjlighet att kunna bli världens mysigaste hus!



1. Grind och husets framsida. Mysigt med lång gång innan man kommer fram till huset.
2. Entré-dörren. Återigen min kärlek till gamla dörrar. Detta är love!
3. Kök. Som sagt. Renoveringsobjekt. Men tänk vad mysigt det skulle bli om man behöll väggpanelen och målade allt vitt. Golvet skulle bli nåt i parkett. Otroligt charmigt med den gamla spisen.
4. Trapp. Slitet men den har potential att bli en fin trappa. Lite slip och lite färg bara så löser det det mesta! Haha.
5. Vardagsrum. Gammalt trägolv. Ett stort rum med öppen yta. Möjligheternas möjlighet.
6. Vardagsrum. Mysigt med öppen spis. Den behöver dock renoveras som ni ser. Mysigt att man ser trappen ute i hallen.
7. Övervåning. Detta fastnade jag mest för. Jag älskar takbjälkar och snedtak. Tänk att vitmåla både tak och golv här. Dessutom (se bild 9.) är det ett stort plus att det finns en liten öppen spis även här.
8. Övervåning. Kolla fönstret. Och kolla det gamla träet på väggen till vänster! MY GOD!
9. Övervåning. Där har vi den öppna spisen.

Vad tyckte ni om detta? Ett hus med potential till tusen.



Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback