Jag vill i alla fall inte bli nån fattig pensionär.

Konstigt. Även fast man är ledig så har man häcken full!

Som jag skrev i morse hade jag två inbokade möten, ett klockan 11 på arbetsförmedlingen med gnällkärringen, och ett klockan 13 på Folksam om pensionssparing (haha).
Min handläggare på Arbetsförmedlingen (AMS) gav mig iaf en komplimang när jag kom struttande in på hennes kontor: "Åh, du ser ut som en liten prinsessa!" Hon syftade förmodlingen på min underbara jeanskappa :).

Jag var klar på AMS lite innan 12 så jag tänkte att jag skulle ringa Linda och kolla vad hon gjorde. Man vet ju aldrig med studenter. Antingen är de lediga eller också har de lektion. Men hon svarade inte. "jaja, jag får väl ta en lunch själv någonstans då" tänkte jag. Tog cykeln och trampade vidare ner mot stan. När jag var utanför MQ ungefär såg jag nån bekant. Nämligen LINDA! Hon gick lite längre fram och jag gapade efter henne. Haha. Snacka om flyt! Hon hade haft mobilen på ljudlös och hade inte hört att det ringt. Hon hade rast mellan 12 och 13 och skulle ta en lunch på stan. Lyckat värre!
Vi hade för en gångs skull tänkt ta nåt annat ställe än Donken, som det alltid blir när det är jag och Linda. Vi gick och kikade utanför lite olika matställen men vi fastnade inte för något av lunch-alternativen. Gick vidare till Kaffebönan och tänkte ta en lunch där. MEN de tog inte kort och på bankomaten kunde man bara ta ut 500-lappar. SUCK.
Gissa vart vi gick?
McDonalds såklart.

Mötet om pensionssparing var rätt intressant. Vi kom överens om att jag ska spara 500 kronor i månaden till min pension. Om fonderna ligger där de spår att de ska ligga när jag är 65, så kommer jag då vara miljonär. DET är inte fel. Så fast det känns surt att börja spara tills man är pensionär när man är nyss 21 år fyllda så tycker jag att det är klokt att börja göra det redan nu. Jag vill i alla fall inte bli nån fattig pensionär. Jag vill kunna leva mina sista år i livet utan att behöva vända och vrida på varje krona som dagens pensionärer får göra.

Blir ni förvånade om jag säger att jag shoppade lite när jag var på stan? Troligtvis inte.
Jag köpte för mitt presentkort som jag fick av Anette och Johnny när jag fyllde år. Hittade en fin, vårig sjal. Köpte ett offwhite långt brottarlinne och tre par supergulliga trosor.

image278
Jag ÄLSKAR sjalen. Har den på mig nu och den känns så somrig och "Emelieg".

image280
Söta va?

Gick vidare till H&M. Var bara tvungen att köpa en till ögonskuggspenna från Maybelline. Köpte ju en mörkbrun härrom dagen och köpte nu en ljusrosa/beige av något slag. Ett läppglans från H&Ms egna märke som är hallonrött och luktar melon fick det bli också. Det passade så bra till min nya sjal!
Nu fattas bara att våren kommer på riktigt. KOM VÅREN!

image281
Just nu sitter jag och lägger upp ett videoklipp på YouTube. Det går ju inte alltför snabbt kan man ju inte påstå. Men strax är det klart och då lägger jag upp det med en gång här.

Förresten så har Dennis lagat världens godaste mat idag. Stekt fläsk (sådär knaprigt ni vet?), potatis och löksås. Vi båda blev helt proppmätta men det var det värt. Hur gott som helst! Han är verkligen fantastisk min Dennis. På alla sätt.
Efteråt var det jag som fick ta disken. Det var lugnt, eftersom han ställde upp och lagade maten idag.
Har tagit hand om alla gamla räkningar som låg i en låda här vid datorn. Har hålat alla och satt in dom i min fina Marimekko-pärm som jag köpte för ett bra tagsedan som bara stått tom i skåpet. Typiskt mig. Men bättre sent än aldrig heter det ju.

Tvättar gör jag också. Eller vi. Vi hjälps åt med allting här hemma jag och Dennis. Tvättar, städar, lagar mat. Allt turas vi om med eller så gör vi det tillsammans. Det är underbart!

Fick mitt lönebesked idag också. Har inte jobbat lika mycket som förra månaden så jag visste att det skulle bli mindre pengar. Jag chansade på 9, men fick ut 10500. Kanon för att bara vara timmis!!

Snart kommer klippet som sagt. Ha en bra kväll!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Lindha

Funkar dem däringa ögonskuggspennorna verkligen? Känsn lite sisådär altså. Läppglanset ser jätte ifn ut..Gillar sånna rosa färger som inte är allt för orsa utan sådär algom sommrigt rosa du vet+ :) passar dock inte i rosa-aktiga färger..torr jante iaf :P

2008-02-21 @ 15:46:53
URL: http://LindhamedH.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback