Vår lägenhet.

Jag tänkte, att eftersom jag är intresserad av hur folk bor och hur de har det hemma. Så kanske ni vill se hur jag bor? Ni som inte sett det innan alltså...
William och Annie, kan ju vara kul att se hur vi har det här med tanke på att ni bodde här innan!

image240
Köket. Här kommer man in i köket. Anledningen till att en stol saknas är att vi har den vid datorn. Haha.
Jag älskar mina blomkrukor som står i fönstret.

image241
Hallen.  Ungefär där jag står, lite längre bak, där är dörren in till lägenheten. Till höger är ingången till köket. Dörren som är precis där Alice ligger (linslus) är in till toaletten.  Dörren längst bort vid datorn är in till sovrummet. Sedan svänger lägenheten åt vänster och innanför den möblerbara hallen som ni ser, finns vardagsrummet.
Synd att jag inte riktigt fick med takhöjden. Är lite högre i tak än vad som syns här.

image242
Toaletten. Välkommen in till Dennis och Emelies VIP-rum. Här kan man få unna sig en stund i lyx, samtidigt som man får dofta på ljuvlig kattlåde-lukt. En kul grej är att lysknappen sitter där utanför som ni ser. Vi brukar jäklas med varandra jag och Dennis och släcka när den andre är på toale...förlåt....inne i VIP-rummet!

image243
Toalett/VIP. Ja, stig på stig på. Det finns inte mycket plats här men det är bara mysigt när det är trångt. Haha. Fräscht att ni får se rätt in i kattlådan. Men jag hade faktiskt nyss rengjort den så det är ingen större fara.

image244
Möblerbar hall. Här är som ni ser en liten bit av hallen där man kan möblera. Perfekt. Därför kallar vi vår lägenhet för en 2½a. Till höger ser ni sovrumsdörren. Det enda som saknas här inne är en stor, maffig tavla på väggen. Den kommer så småningom. Snyggt att jag skjutit ut stolen ända ut till mitten av hallen. Snyggt. Fortsätter man till vänster så har vi vardagsrummet där.

image245
Möblerbar hall/vardagsrum. Här är en väldigt stor ingång till vardagsrummet. Den blev för öppen så vi satte dit en panel för att få det lite mer rumsaktigt inne i rummet. Vad tycks?

image246
Vardagsrummet. Här är vårt mysiga, underbara vardagsrum. till höger ser ni soffan, till vänster har vi barbord och tvn. Mina katter är riktiga linslusar och ska vara med överallt! Vad tycker ni om den turkosa färgen blandat med den grå/vit/svarta?

image247
Vardagsrum.
Här är tvn och högtalarna. Dennis har så fint staplat upp alla playstation-spel på hyllan. Haha. Mina älskade turkosa mattor har vi där också. Om ni undrar vad det är på tapeten så är det fotoramen som speglas...

image248
Vardagsrummet. Här är barbordet. Tavlorna på väggen har jag målat. Barstolarna fick vi i julklapp som extra sittplatser. Det är där jag sitter och pysslar!

image249
Möblerbara hallen. Sedd från vardagsrummet. Där har vi vår underbara sovrumsdörr. Jag och min dörr-fetish! Haha.


image250
Sovrumsdörr. Här är det superfina dörrhandtaget in till sovrummet. Är lite slitet runt omkring bara.

image251

Sovrummet. Vårt fantastiska sovrum. Fondväggen som kusinen William och hans Annie satte upp är helt underbar!
image252
Sovrummet. Vår säng och den fina fondväggen.



Nu allesammans. Nu vill jag ha kommentarer! Positiva som negativa. Ärliga svar tack!
Finns det något som är extra fint. Finns det något vi skulle kunna ändra?

Tacksam för svar.

/Emelie


Kommentarer
Postat av: Maria

vilken fin lägenhet ;) tänkte bara fårga om ert barbord är det från ikea?

2008-02-11 @ 13:06:27
URL: http://mariaholgersson.blogg.se
Postat av: Andreas

Jag tyckte det var jättefint :)

2008-02-11 @ 13:07:17
Postat av: fridah

JÄTTEFIN lägenhet! vad får ni betala i hyra?:)

2008-02-11 @ 13:12:54
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/
Postat av: Lindha

Om den sängen är från IKEA så är det en sådan jag kollade på igår, älskar den och ska införskaffa mig en sådan :)

2008-02-11 @ 13:23:02
URL: http://LindhamedH.blogg.se
Postat av: mamma

Fint!! Men jag trodde du hade lärt dej höger o vänster för längesen?? :) /mamma

2008-02-11 @ 13:45:49
Postat av: Maria

Okej, har funderat på att köpa ett sånt men ville se hur det såg ut på "riktigt" först ;) Och nu har ja det så nu vill ja ha ett ännu mer ;) Ha en bra dag

2008-02-11 @ 13:59:17
URL: http://mariaholgersson.blogg.se
Postat av: jennie

ni har det jättefint. men vet du vad jag har funderat på? det finns ju plastmattor som man kan köpa i olika färger och mönster på ekholms färgcenter på a6. frågan är om ni inte skulle köpa sån matta som ser ut som klinerkrs eller varför inte trä och sätta in i toaletten? det går ju att göra i köket med, men frågan är vad det kostar eftersom det krävs lite mer matrial då? men toaletten bir nog inte så dyrt. den är ju inte så stor... det skulle va snyggt!

2008-02-11 @ 18:25:25
URL: http://jenniemeier.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback