God made man, man made money, money made man mad.

Outsiders-dokumentären var verkligen intressant, illamåendeframkallande och man fick sig tankeställare. Många frågor snurrade i skallen: "men....men......(?)"
Dessa människor lever på minimum. De arbetar inte och allt de äger är sånt som folk slänger. Som blivit "omodernt" hemma. Maten hittar de utanför stormarknader i containrar. Det är oerhört starkt gjort av dessa människor som vill leva så här. Jag skulle aldrig klara av ett sånt liv. Att stå o rota i en sopcontainer efter dagens käk känns....fel! Det är bara så.
Fast han chilenaren i den gula tupén var söt. Haha. Snacka om utstickande människa.

Än en gång. Starkt gjort av de människor som väljer att leva så. Jag kommer nog i af tänka efter ännu en gång när jag står där med brödet som har "bäst-före-datumet" samma dag. "Varför slänger jag detta?".

Jag har i af börjat sälja mina kläder jag tröttnat på, på Tradera. Istället för att slänga dom. Haha. Duktig flicka.

Förresten så har jag fått den där låten de spelade på gitarr i slutet av dokumentären.
"God made man, man made money, money made man mad...."
Tänkvärt?

Jag om nån vet hur det känns att leva utan pengar. Iaf de senaste månaderna. De har varit katastrofala...
Just nu har jag ca 80 kr tills den 25.e. Tack A-kassan för det!


Kommentarer
Postat av: jennie

bra citat faktiskt. gött att du är nöjd med designen, jag tycker att det blev fint!

2008-01-08 @ 10:39:42
URL: http://jenniemeier.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback