Nån som är sugen på jobb? Hör av er. Jag ska göra vad jag kan!

Hemma!

Dagen har varit jättebra. Fast det blev stressigt. Hade mobilen på ljudlös kom jag på när klockan var 13:15 ungefär. Då hade jobbet ringt så jag skyndade mig att ringa upp. Martina ville att jag började kl 14 istället för 15. Jisses. Och bussarna som går SÅ bra vid den tiden. Kom 14:10 och det var hellugnt!

Har börjat med vår utförsäljning nu. Alla halsband 25:-, alla armband 15:-, alla ringar 15:-, alla örhängen 10:- och alla hårgrejer 5:-. SNACKA OM REA!
Och hur många gånger på en dag får man frågan: "Ska ni stänga butiken eller varför är det så billigt?"
NEJ, vi har alltid den här rean varje år för att få plats med alla nyheter som kommer!
Jag passade på att fynda lite...både till mig själv och till min söta familj som kommer på söndag. Eller Pauline kommer redan på lördag :)



Har fått massa komplimanger för min svart-vit-prickiga kjol med rosett på magen. Jag blev lika glad varje gång! För jag älskar den verkligen. Och vilket fynd. 99:-. Den hade kostat 398:-.

Har fått fler tider på jobbet nu. Som är uppskrivna i förhand alltså. Annars brukar jag ju få massa tider ändå! Fast på kort varsel mest. Martina slutar nästa fredag, Johanna går hem sista mars och Elli sista juli. Jahadu, Louise. Vi får jobba arslet av oss!!
Nån som är sugen på jobb? Hör av er. Jag ska göra vad jag kan!
Kan ju åtminstone rekomendera.

Det kom in en snubbe från efterfesten på jobbet förut. En riktigt stilig man med headset i örat, snygga kläder, portfölj osv. Han stod där ett tag vid sidan av disken och tillslut frågade jag om han ville ha hjälp med något. Då frågade han om vi hade fått nån inbjudan till det nyöppnade "Huset" på lördag. "Nej sa jag."
"Vad ska du göra på lördag då?"
"Jag ska ha fest hemma för att fira min födelsedag!"
"Åhå. Då ska du ju ha den här (han sträcker över en inbjudan). Hur många är ni som ska ut?"
"Vi är nog.....15 kanske..."
"Då skriver jag upp dig på gästlistan här...vad heter du?"
"Emelie Hildingsson"
"Och du jobbar på ur&penn. Just det ja. Då är du välkommen med 15 stycken på lördag. Det är bara att gå före i kön! Du är då VIP-gäst. Grattis på födelsedagen!"

Yes yes yes. Vilka förmåner man har som butiksarbetare. Speciellt när man lyckas pricka in sånt där precis när man fyller år.

Vilka kommer på lördag?

På söndag blir det också kalas! Med familjen + Dennis familj och några av mina underbara vänner!

Förresten. Tror ni man blir smyckegalen när man jobbar med sånt? Kikade i mitt smyckeskrin förut. Så där mycket smycken har jag ALDRIG haft innan!

image151

Vet ni vet ni vet ni?
Om cirka en timme är jag 21 år!

Vi hörs i morgon....nu ska jag sova!
Puss


Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback