Shopping. Ohyes.

Gokväll!

Jag är totalt slut i hela kroppen. Hur ska det gå att jobba både lördag och söndag. Men "Va ska man göra..?".

Idag då. Jag har haft min stora shoppingdag!!
Framåt 11 gick jag till Jennie. Det var helt kass väder. Regnade och var helt grått och trist ute. Men lika glad för det var jag! Vårt första stopp blev på Anna K-inredning där jag äntligen skulle få köpa mina favoritdoftljus! Vi var inne där för bara två veckor sen ungefär jag och Jennie och luktade på alla ljus. Bästa doftljusen EVER!
Yankee Candle heter dom. Jag köpte 4 stycken olika dofter som man ska ha i en sån där urna ni vet, som man även kan lägga doftolja i och tända ett ljus nedanför. Ett luktar ren tvätt. "Clean cotton" heter det. Ett luktar färska jordgubbar "sweet strawberry", ett stjärnfrukt/apelsin och ett mandarin/tranbär. Mina favoriter! Men den där som luktar ren tvätt är helt underbar...

Sedan gick vi vidare mot stan. Shoppade ljusstakar i glas, ljus, ljuslyktor och en sån där urna på Indiska.
Köpte VÄRLDENS FINASTE vår-jeans-kappa på Gina Tricot. I love it! (Bilder kommer i slutet av inlägget)

Köpte turkosa korgar på Åhlens. Tre stycken i olika storlekar. Köpte även två nya skärbrädor i samma färg.

Köpte mycket turkosa grejer idag för att vi ska byta ut den lime-gröna färgen i vardagsrummet till just turkos.

Vi gick och tog ut pengar och styrde sedan kosan mot A6 där jag gick och lämnade mina kassar på jobbet. Tur att man jobbar på ett köpcenter som sagt. Puh.
Jag bjöd Jennie på lunch på Dragon. Mums fillibaba! Hon tog en räksallad och jag en dagens som bestod av grillspett, klyftpotatis och tzatziki.

Mätta o belåtna  gick vi till skopunkten men där hittade vi nada. Eller jo! Jennie hittade ju ett par skor på barnavdelningen. Har man så små fötter så går det ju an. Inte för en annan med störst fötter i världen. Hihi!

Sista affären innan jag skulle börja jobba blev Hemtex. Där hittade jag massor! Och tur var väl det att det var 50% i hela butiken. Yesyesyesyesyes. Hittade fyra kuddar till soffan i olika färger (bild kommer), en silverfärgad ram och en rund turkos "duk".
Shopping. Oyes.
Sprang igenom hela A6 för att hinna till jobbet till klockan 15. Kom tre minuter sent men inga sura miner för det inte. Phu!
5 timmar gick fort och helt plötsligt var klockan 20 och jag stängde. Jag hade tur att Dennis var med Johan i hans garage och skulle åka därifrån precis när jag hade stängt färdigt. Jag lastade in mina kassar och vi bestämde oss för att hämta hem mat från Shanghai. MUMS!

Har gjort fint hemma nu, är absolut inte klar men har iaf packat upp det.

Får se om jag är kry nog att jobba i morgon. Känner mig febrig. Får väl se hur det känns i morgon bitti!

Dagens shopping och lite till:


Fr.v:

* Lyktorna, ljusstakarna och ljusen är från Indiska. Lampan från IKEA.
* Silvrig fotoram från Hemtex
* Fönstret + kuddarna + pärldekoren på ljusfatet.
* Turkosa korgar från Åhlens
* Lampa från Ikea (ska ha i sovrummet för extra mysig stämning)
* Urna från Indiska och ljus från AnnaK-inredning (Yankee Candle)
* Alice gillar det lilla snöret man tänder lampan med :)
* Kuddar från Hemtex
* Jeanskappa med volang nedtill från Gina Tricot



Sovtime!

Puss//Emelie

Kommentarer
Postat av: jennie

fy vad snyggt det blev med allt turkost! passar perfekt till er lägenhet. du gjorde många fynd igår faktiskt, det är du värd! ut o gå snart? puss

2008-01-26 @ 09:23:30
URL: http://jenniemeier.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback