Lägenheten var fantastisk!

Linda kom till mig vid 16:30 typ. Heiming alltså. Känner några Lindor...
Jag stod och lagade lyxmat när hon kom. Makaroner, bacon, stekt ägg och champinjoner. Riktig pappa-mat!
Men det var faktiskt gott.
Riktigt gott.

Vi kände båda två för att hitta på nånting. Gissa vad vi gjorde? Åkte till A6 såklart. Vet ni vad jag köpte? En apelsin på IKEAs café för en femma. Duktigt av mig va?

Vid 19:30 tog vi bussen mot Österängen. Där skulle jag ju titta på lägenheten. Första intrycket var kanon. Lägenhetshuset och innergården såg superfräscht ut.


Stackars Linda med sin arm...

Superblondin numera.

Så kom vi då in i trappuppgången. Där skulle de nog måla om för de hade lindat in handtagen i massa papper. Luktade fräscht där inne. Tre trappor upp och där var dörren. Vi visste inte riktigt om vi skulle våga plinga på eftersom klockan inte riktigt var 20, då vi hade bestämt tid. Men vi orkade inte vänta :)
Första intrycket av lägenheten var super!!
Det luktade fräscht, hallen var ljus och stor. Rolig planlösning på den och hela lägenheten i övrigt. Balkongen var "sned" och gränsade inte till grannens balkong utan var för sig själv. Allting var fräscht där inne. Spisen hade de bara använt en gång, badrummet var helkaklat i vitt med nån grå rand och tapeterna (som inte riktigt var i min smak men ändå diskreta) var fräscha överallt.
Enda nackdelen med lägenheten var förvaringen. Det fanns två (!) garderober i hallen. Thats it. Vart ska jag ha alla mina prylar? Får nog bli en storrensning innan flytten.

På måndag blir det kontraktskrivning. Österängen, here I come!

Emelie

Kommentarer
Postat av: Sandra

österängen is the shit. jag har bott på birger jarlsgatan, sista huset uppåt eller så :). ja det är oftast fina lägenheter här uppe :).

2008-07-12 @ 22:21:35
URL: http://sandragustav.blogg.se/

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback