jag kände mig hyffsat pigg när mobilalarmet ringde kl 7 i morse.

Morron!
Helt sjukt att jag är vaken vid den här tiden. Och ännu sjukare är att jag kände mig hyffsat pigg när mobilalarmet ringde kl 7 i morse. Nu undrar ni säkert varför jag stollar mig och går upp så tidigt på min lediga dag? Jag tog hand om Nellie i morse. "Nu får du äta frukost" "Gå och ta på dig" "Borsta dina tänder" "Glöm inte frukt".
Nellies kommentar innan jag skulle köra ner henne till skolan: "Emelie. Du är som en mamma".
Jag kände mig också sådan...

Körde ner Nellsan till skolan och åkte hem igen. Hem hem alltså. Till familjens hus. Nu sitter jag här och väntar på duschen som Annie ockuperat. Sen blir det duscha, sminkas lite lätt, ta på sig kläder och köra ner till Nellies skola och vara med där tills hon slutar kl 13.

Ringde förresten Dennis 07:20 bara för att chockera honom lite att jag var uppe så tidigt. Han svarade inte ens hej, utan: "Är du vaken NU?!" Haha. Ni märker ju. Annars brukar jag tycka att det är tidigt när jag ska öppna på jobbet 09:45. Vänt lite på dygnet tror jag allt.

Igårkväll förresten. Efter att pappa kommit hem med bilen så stack jag direkt in till Pressbyrån där Mattias och Annika höll på att jobba förfullt. Mattias äger ju pressbyrån på sandtorget och Annika är hans sambo. Hon hjälpte bara till idag när hon ändå var ledig. Efter att han hade stängt så åkte vi hem mot deras nya lägenhet på trängen. Och vet ni? Det var bland det finaste jag sett. Så underbar lägenhet!
Jag var där en stund, sen hämtade jag upp Pauline som var hos Ludde och sedan bar det iväg hem till Skultorp igen. Gick inte o la mig förrän 00:30 typ så jag borde vara tröttare idag. Men icke!!

Dax att duscha. Uppdaterar senare.
Puss

Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback