Operation tangentbordssanering.

Avloppsrensning, kattlådetömning, spyatorkning, koskitmockning. SLÄNG ER I VÄGGEN!

Dessa grejer hör till bland det vi helst slipper göra. Jag har hittat en grej som är värre, som jag definitivt ska göra oftare än en gång på åtta år framöver.
Jag satt och pratade med Anna i mobilen och som vanligt när jag pratar i telefonen så måste jag göra någonting samtidigt. Denna gång satt jag med en hårnål och petade mellan tangenterna och upptäckte då bollar av damm och katthår som drogs med!! Uuuughh...

Jag funderade då på hur gammal datorn är och kom fram till att familjen köpte den splitter ny år 2000. "Äsch, det är väl inte så längesen?" tänkte jag då. Men kom sedan på att det är 8 årsedan det var år 2000.
Tangentbordet är lika gammalt och jag kan nästan slå vad om att ingen gjort rent under tangenterna innan.
Än har jag bara orkat göra rent halva. Detta tog mig ungefär 30 minuter.

Det du behöver för operation tengentbordssanering är:

-Ett helt paket med tops
-En bytta med diskmedel och vatten (att lägga de smutsiga tangenterna i)
-En handduk att lägga de blöta, avsköljda tangenterna på
-En hårfön att blåsa torrt tangenterna med
-En dammsugare att suga upp den värsta skiten som finns under tangenterna
-Rengöringsdukar

Lycka till!

image429


Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback