Tror ni att jag blev glad eller?

Hej halloj!

Nu har jag inte haft minsta lilla tid att sitta framför datorn sen igårmorse. Jag hade visst missat hur mycket som helst! :)
Var ju med Nellie i skolan igår. Det var jättemysigt. När jag kom dit kl 10 satt de och lyssnade på deras fröken, Anita, som förövrigt verkade vara världens goaste lärare. Hon hade jobbat på rydskolan med invandrarbarn i 32 år och nu bytt jobb precis, till Nellies skola och klass.
Det visade sig just denna dagen att det skulle komma en ny tjej till klassen. Lea heter hon och har bara bott i Sverige i 3 år. Hon är från Polen. Därför sa hon inte så mycket. Hon var nog väldigt blyg! Hon var bara och hälsade på klassen igår. När klockan blivit 13 och de skulle sluta för dagen, tog jag på mig min jeanskappa och den rosa sjalen. Då tittar Lea på mig och uttrycker med ett leende: "FIN!". Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag blev så glad och rörd. En liten 8-åring som knappt kan nån svenska... Då sa Anita: "Visst är hon fin, Nellies storasyster. Vill du också se ut så när du är 21 år, Lea?". "MMMMM....".
Tror ni att jag blev glad eller?

Jag hade bilen till skolan och därför kunde vi styra kosan hemåt direkt. Väl hemma hos familjen hade mamma lagat jättegod mat. Pasta med nån korvgryta. Mumsigt!
Direkt när jag ätit klart min mat åkte jag in till stan för att träffa Erika en snabbsväng innan hon började jobbet. Hade inte träffat henne på säkert 1½-2 år så det kändes lustigt men ändå underbart att få träffa henne igen.

Var hos Erika i 1 timme lite drygt och åkte sedan hem till familjen igen. Där var det bara att packa ihop sina saker för jag skulle ju hem till Jönköping med 17-tåget. Är alltid lika sorgligt att lämna familjen...Har alltid så mysigt hemma hos dom. Känner mig så hemma där. Konstigt va? :)

Kände när jag stigit ur bilen (mamma körde mig till stationen) att jag hade skum värk i vänstersidan i magområdet. Kramp typ. Men jag bet ihop och tänkte att det säkert skulle gå över. Satte mig på tåget. Värken blev bara värre och värre så snacka om mardrömsresa. Tårar kom av smärta och flera gånger tänkte jag: "Nej nu går jag av tåget och ber någon hämta mig..." Men jag ringde Anette (min svärmor) och bad henne hämta mig vid stationen i Jönköping och det gjorde hon gärna. Hon föreslog att jag skulle sova hemma hos dom eftersom Dennis inte var hemma. Han är ju i Göteborg och jobbar och kommer förhoppningsvis hem i morgon!
Fick supergod mat som Johnny hade lagat. Rådjursgryta med potatis. Så den tog jag med mig till jobbet idag. Jobbade min vanliga tid 15-20:15. Räknade ut på jobbet förut att man endast tjänar 26 kronor mer på att jobba 11-18 än om man jobbar min favorittid 15-20:15.

Nu är jag hemkommen från jobbet sedan en stund tillbaka. Ska bara slappa nu ikväll och gå och lägga mig senare. Snart kommer ett inlägg och lite bilder från när vi sminkade varandra hemma hos familjen.

KRAM sålänge

Kommentarer
Postat av: Malin

Hejj gumman. sorry att jag inte svarade men jag mådde kasst då. var tyvärr inte på humör. men jag hoppas att du kommer hit snart igen ;P ha det bäst. pusskalas

2008-03-12 @ 09:30:08
URL: http://malinivar.blogg.se

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback