Helg i drömstugan på landet.

Igår jobbade jag 12-15 typ, hoppade in och hjälpte till med raster och sånt.
Direkt efter gick jag en stund på A6 och kollade. Letade bland annat present till Pauline som tar studenten den 13.e juni. VAD SKA MAN KÖPA?
Så himla svårt!!

Efter en timme hade jag tröttnat men skulle "bara" in på VeroModa en sväng. Kände att jag behövde en kofta. Det blev en korallfärgad sådan (hur skön som helst), en blommig skjorta/blus med korallfärgade små blommor och ett par beige byxor i hög modell i linnetyg. Små klädda söta knappar är det, typ 4 stycken på rad. Dessa plagg fick jag alla tre för 450 kronor. Jag är bra på att fynda. Haha.

När jag fyndat mina kläder var det bara att skynda sig hem, byta om, slänga med sig lite ombyte för att sedan åka ut till "landet". Dennis föräldrar har en drömstuga mellan Jönköping och Mullsjö ungefär. Jag satt där i soffan idag och drömde mig bort. Det är en jättegammal stuga med hur mycket charm som helst och jag fantiserade om allt jag skulle vilja göra om där inne om stugan var min...
Dessutom på övervåningen där det finns ett litet allrum (som mest används till förvaring), där är det jättecharmiga takbjälkar som man skulle kunna göra fina bara genom att måla de vita. Innanför detta lilla förvaringsrum är det ett sovrum. Där sov jag, Dennis och hans syskonbarn i natt. Där är det lågt i tak och härliga vrår. Supermysiga fönster och gamla trägolv.
Jag älskar att vara där.
Man andas lite annan luft för ett tag och ingen bryr sig om hur man ser ut.
Enda nackdelen är att det inte finns nåt vatten in till huset. Det betyder att det varken finns dusch eller toalett. Alltså är det utedass som gäller när man är där. Dock hur mysigt dass som helst! Fräscht!
Jag vill ha den stugan när Dennis föräldrar inte vill ha den längre. Absolut. Jag skulle till och med kunna tänka mig att göra om det till ett "heltidsboende" och bo där. Jämt.



Jag hittade en snygg bild på födelsedags"barnet" i min kamera. Vem tog den? Haha!


Avslutar med snyggaste människan på jorden! Guess who?


Kommentarer

Kommentera mera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Söta kommentarer:

Trackback